پشت پرده سلفی با زجر دادن یک سگ/رواج سگ‌آزاری در گلستان

سلفی گرفتن با زجر دادن یک سگ در کردکوی جامعه را از رواج حیوان آزاری درگلستان نگران کرده است، ولی اکنون می گویند این کار از مصادیق حیوان آزاری نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، آخرین روزهای اردیبهشت بود که انتشار عکس جوان کردکوی‌ای که با پیسوله و پمپ رنگ در حال رنگ زنی سگی بود، اعتراض شدیدی را در فضای مجازی ایجاد کرد.

البته این نخستین باری نبود که آزار یک سگ در گلستان خبرساز شده بود بلکه در اسفندماه سال گذشته نیز فیلمی از آزار یک سگ توسط فردی در کلاله در فضای مجازی منتشر شد و باعث عکس‌العمل‌های فراوان دوست داران محیط‌زیست و فعالان اجتماعی در سطح کشور شد.

برخوردهای قضایی با این حادثه که طبعات اجتماعی و حتی سیاسی پیدا کرده بود، این انتظار را برای دوست داران محیط زیست و فعالان اجتماعی ایجاد می کرد که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. زیرا چند روز قبل از انتشار سلفی با زجر دادن یک سگ در فضای مجازی، رئیس‌کل دادگستری گلستان از محکوم شدن عامل اذیت و آزار یک سگ در کلاله به ۷۴ ضربه شلاق و ۲۷۰ ساعت کار در محیط‌زیست به‌منظور حفظ و صیانت محیط‌زیست از خسارت و آسیب‌ها خبر داده بود.

اما سگ قرمز شده در کردکوی این نگرانی را ایجاد کرده آزار و اذیت حیوانات در گلستان در حال رواج یافتن است. این مساله قطعا ریشه های اجتماعی دارد زیرا نه تنها این کار جذابیتی ندارد، بلکه همانطور که پیشتر مشاهده شد، عکس العمل های منفی چه در داخل کشور و چه خارج از کشور را به همراه داشته است. اما مشکل فقط به اینجا ختم نمی شود و ظاهرا خلاء های قانونی مسیر مبارزه به حیوان آزاری را دچار مشکل کرده است.

20103

کد خبر: 647265

وب گردی

وب گردی