بازار داغ عکس سلفی و یادگاری و "الوداع" خواندن نماینده بازمانده از مجلس دهم در آخرین جلسه علنی

آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حاشیه های پر رنگ تر از متنی همراه بود؛ جلسه ای که یادآور روز آخر مدرسه و خداحافظی دانش آموزان با یکدیگر و گرفتن عکس یادگاری بود.

ایسکانیوز- عبداله احمدی: محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس اول مجلس راس ساعت 8:15 دقیقه صبح زنگ شروع به کار آخرین جلسه مجلس نهم را به صدا درآورد.

وی در نطق میان دستور خود توصیه هایی به مجلس دهمی ها کرد و گفت:م جلس را به نماد تفاهم و همدلی بین نمایندگان فراکسیون های مختلف مجلس، دولت و مجلس تبدیل کنید و به دولت توصیه جدی دارم مجلس آماده همدلی و همراهی است.

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد نظارتی مجلس از سوی حسین مظفر، معاون نظارت مجلس قرائت شد و در ادامه نیز غلامرضا کاتب ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 93 کل کشور را قرائت کرد.

در پایان جلسه نیز نطق علی لاریجانی، رئیس مجلس به عنوان حسن ختام آخرین جلسه مجلس نهم بود که در آن لاریجانی گزارشی از عملکرد این دوره از مجلس ارائه کرد و گفت : در مجلس نهم از حاشیه های این جلسه می توان به عکس های سلفی و یادگاری نمایندگان با یکدیگر اشاره کرد که اغلب این عکس ها را کسانی می گرفتند که از حضور در مجلس دهم باز مانده اند.

جلسه امروز مجلس را می توان به آخرین روز مدرسه تشبیه کرد که دانش آموزان با یکدیگر خداحافظی و با معلم خود عکس یادگاری می گیرند. معمولا در مدرسه از گذشته این گونه بود که دانش آموزان در سال پایانی یک مقطع تحصیلی با یکدیگر عکس یادگاری می گرفتند و برای هم ابراز دلتنگی می کردند. این حس و حال امروز مجلس نهم بود.

هنگام قرائت گزارش های معاونت نظارت و تفریغ بودجه، نمایندگان با حضور در روبروی جایگاه ناطقین با یکدیگر عکس یادگاری می گرفتند که این عکس ها با شیوه ها و ژست‌های مختلف گرفته می شد. از عکس های دو نفره نمایندگانی که با هم صمیمی تر بوده گرفته تا عکس های چند نفره نمایندگان یک استان با یکدیگر.

نمایندگان علاوه بر اینکه چشم به دوربین عکاسان حاضر در صحن علنی مجلس داشتند با دوربین تلفن های همراه و تبلت های شخصی نیز اقدام به گرفتن عکس های سلفی می کردند.

البته نمایندگانی که بیشتر در گرفتن عکس در صحن مجلس فعال بودند اغلب کسانی بودند که امروز از خانه ملت خداخافظی کردند و در مجلس آینده حضور ندارد.

در این میان، هنگامی که نمایندگان عکس بادگاری می گرفتند علی لاریجانی با کنایه زدن با برخی از آن ها شوخی کرد. او به محمدرضا باهنر، نائب رئیس دوم مجلس که برای گرفتن عکس یادگاری به وسط صحن آمده بود گفت: "شما از همه بیشتر شلوغ می کنید"

لاریجانی همچنین به روح الله حسینیان، عضو جبهه پایداری که در آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس نهم با وی رقابت می کرد و امروز در حال ژست گرفتن برای دوربین تلفن همراه حمید رسایی بود، گفت:" من از این بالا دیدم،عکس شما خیلی خوب افتاد."

همچنین هنگامی که تعداد زیادی از نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه تجمع کرده و در پشت سر لاریجانی برای دوربین عکاسان دست تکان می دادند گفت: "اینجا را کمی خلوت کنید، یک هوایی بخوریم".

از نکات دیگر این جلسه این بود که هنگام نطق رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان روی صندلی های ردیف اول نشسته بودند که معمولا در جلسات رسمی همچون تحلیف و یا استیضاح وزیر با حضور مهمانان پر می شود.

سکانس پایانی مجلس نهم تجمع همه نمایندگان در جلوی جایگاه ناطقین و هیئت رئیسه و عکس جمعی و یادگاری آن ها با رئیس مجلس بود که همه نمایندگان با تکان دادن دست خود با پارلمان نهم خداحافظی کردند.

نکته جالب توجه عدم حضور برخی چهره ها در هنگام گرفتن عکس دست جمعی بود به طوری که حمید رسایی، مهدی کوچک زاد، روح الله حسینیان، احمدسالک، مرتضی آقا تهرانی ، مسعود میر کاظمی، غلامعلی حداد عادل و همچنین همه نمایندگان زن مجلس از حضور در این جمع و گرفتن عکس یادگاری خودداری کرده و از روی صندلی های خود بر نخواستند.

در پایان رئیس مجلس راس ساعت 50: 10 دقیقه زنگ پایان جلسه را به صدا در آورد و گفت : ختم آخرین جلسه مجلس نهم را اعلام و برای همه همکاران آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

پس از خروج تعداد زیادی از نمایندگان از صحن علنی مجلس، تعداد دیگری ازآن ها هنوز در صحن مانده و بر روی زمین نشسته بودند به گرفتن عکس های سلفی ادامه می دادند.

همچنین ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان که نتوانست وارد مجلس دهم شود، با خنده نوای الوداع الوداع در صحن مجلس سر داده بود که باعث خنده نمایندگان دیگر شده بود.

در راهروهای مجلس نیز به نمایندگان بسته ای اهدا شد که درون آن یک فلش مموری و آلبومی از عکس های نمایندگان در دوره نهم و همچنین لوح تقدیر بود.

204/201

کد خبر: 647266

وب گردی

وب گردی