کنعانی مقدم: احمدی نژاد دلیل شکست اصولگرایان

یک فعال سیاسی مطرح کرد: تبعات تخریب هایی که در زمان آقای احمدی نژاد در جریان اصولگرایی اتفاق افتاد در دو انتخابات اخیر خودش را نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان، حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس اظهار داشت: تبعات تخریب هایی که در زمان آقای احمدی نژاد در جریان اصولگرایی اتفاق افتاد در دو انتخابات اخیر خودش را نشان داد به طوری که در انتخابات مجلس 94لیست اصولگرایان در حوزه هایی مثل تهران که رنگ احمدی نژادی داشت رای نیاورد این آسیبی بود که در دوران وی به اصولگرایان وارد شد و حالا نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

این فعال سیاسی در گفت و گو با آستان ادامه داد: ترکیبی که در مجلس وجود دارد اگرچه 30درصد آن از مستقلین بودند اما اینها تفکر اصولگرایی داشتند .درواقع این افراد در انتخابات مجلس دهم صلاح را دراین دانستند که به شکل مستقل وارد انتخابات شوند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که در زمان آقای احمدی نژاد ایجاد شد .

وی گفت: 75درصد از ترکیب مجلس دهم از نمایندگانی تشکیل شده که در مجلس فعلی حضور ندارند این مساله نشان می دهد که مردم به شعار اصلاح طلبان و مستقلین اقبال نشان دادند و شاید به این دلیل باشد که این طیف مطالبات مردم را مطرح کردند نه اینکه مثل جریان اصولگرایی شعارهایشان با مطالبات مردم فاصله داشت.

کنعانی مقدم در پایان سخنانش گفت: وقتی درصد مشارکت افزایش پیدا می کند نشان دهنده این است که آرای خاموش و خاکستری انگیزه پیدا کرده اند برای ورود به انتخابات .

وی گفت: هروقت مشارکت افزایش می یابد شاید بتوان گفت جریانی موفق عمل کرده که توانسته موج ایجاد کند و آرای خاموش را به صحنه بیاورد قطعا این جریان رای خواهد آورد.

کنعانی مقدم تصریح کرد: دراین دوره لیست امید باتوجه به شعارهایی که داد و مطالباتی که مطرح کرد موفق شد بخشی از آرای خاموش را وارد صحنه کند به همین دلیل خود اصولگرایان نتوانستند در شهرهای بزرگی مثل تهران رای مناسبی بیاورند.

202/201

کد خبر: 647270

وب گردی

وب گردی