در سفر یک روزه پروفسور فیروز درودی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده علوم پزشکی نیشابور و این محقق برجسته و بین‌المللی علم ژنتیک امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز از نیشابور در این تفاهم‌نامه که توسط دکتر محسن عظیمی‌نژاد، رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور و دکتر فیروز درودی، استاد دانشگاه لایدن هلند با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور امضا شد، مقرر شد یک آزمایشگاه ژنتیک با امکانات و تجهیزات پیش‌رفته در شهرستان نیشابور ساخته شود.

درودی ضمن درخواست احداث این آزمایشگاه در آینده‌ای نزدیک، اعلام آمادگی کرد که در زمینه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی با دانشکده علوم پزشکی نیشابور همکاری‌های لازم را داشته و تجربیات علمی خویش را به هم‌وطنان انتقال دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: با ساخت چنین مجموعه‌هایی برای ارایه خدمات به‌تر و مطابق استانداردهای بین‌المللی به بیماران و نیز تربیت متخصصین علم ژنتیک قدم‌های لازم برداشته شود.

پروفسور فیروز درودی، استاد دانشگاه لایدن هلند و مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی و سازمان یونسکو، است که تحقیقات علمی وسیعی در زمینه علم ژنتیک و شیوه‌های نوین و تأثیرگذار برای درمان بیماری سرطان داشته است.

گفتنی است پروفسور درودی، مرکز مطالعاتی و آموزشی ژنوم بیمارستان هلال احمر ایران در امارات متحده عربی را اخیرا و یک مرکز تشخیصی درمانی مشابه دیگر نیز در دوحه قطر با همکاری کالج کانادایی آتلانتیک شمالی راه‌اندازی کرده و به ارایه خدمت به مردم و بیماران مشغول است.

کد خبر: 647402

وب گردی

وب گردی