آیت الله حسینی همدانی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت : دانشگاهیان چشم بینای جامعه هستند و لازمه آن داشتن بصیرت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کلان شهر کرج گفت : وقتی خود را شناختیم و دریافتیم که چه گوهر گرانبهایی هستیم آن وقت است که در مراقبت از خود نهایت تلاش و دقت را می نماییم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کلان شهر کرج با حضور سرزده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه ضمن تبریک ایام ماه مبارک شعبان گفت: این ماه زمانی است که انسان اگر با توجه آن را سپری کند برای رمضان المبارک عنوان مقدمه را دارد و گناهان انسان مورد مغفرت قرار گرفته و بخشیده می شود.

وی افزود: خداوند را شاکرم که این توفیق حاصل شد که در جمع دوستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حاضر شدم. ایشان گفت: مسائل و آفاتی پیرامون انقلاب اسلامی وجود دارد که می بایستی به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی بودن حوزه ها، دانشگاه ها و شخصیت های علمی گفت: این یک تذکر و یک بزنگاه است که می بایست به آن توجه شود و این نشان دهنده نکته های موجود در این زمینه است.

امام جمعه کرج با اشاره به حرکات انحرافی و صحبت های بیهوده و بی ربطی که برخی افراد در مقام بیان و توضیح از ادبیات خاصی استفاده می کنند و با گفتمان خاصی سخن می گویند که بایستی به آن دقت شود.

وی با تاکید بر تفاوت نوع برخورد و بیان افراد مختلف جامعه با یکدیگر و در کلام و رفتارشان گفت: ضمن توجه به این تفاوت ها می بایست اقدامات دشمن به صورت دقیق رصد شود.

آیت الله حسینی همدانی رصد دقیق اقدامات دشمن را این مسئله عنوان کرد که: ابتدا باید بدانید دشمن چه اقدامی می خواهد انجام دهد و سپس در مقابل او تاکتیک درست را اتخاذ نمایید و لازمه این واکنش این است که خوب مطالعه و دقت کنید.

وی در توصیه به دانشگاهیان گفت: شما باید این فرصت را غنیمت بدانید و ارتباط خود را با ولی جامعه محکم کنید چراکه شما قرار است چشم بینای جامعه باشید و می بایست بصیرت داشته باشید.

امام جمعه شهرستان کرج مواظبت دائمی از خود را نکته ای قابل تذکر برشمرد و گفت: همه چیز خواهد گذشت اما آن چیزی که باقی می ماند اثری است که از خود باقی می گذاریم و لذا طبق فرموده قرآن نبایستی نفس خود را ارزان بفروشیم و باید از نفس خویش مواظبت کنیم و مباحث پیرامون آن را دقیق بشناسیم.

وی ادامه داد: وقتی خود را شناختیم و دریافتیم که چه گوهر گرانبهایی هستیم آن وقت است که در مراقبت از خود نهایت تلاش و دقت را می نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش ضمن بیان مطالبی گفت: از حضرت امیرالمومنین (ع) پرسیدند چگونه به این مقام رسیدید ؟ ایشان فرمودند : مراقب قلبم بودم ؛ این بیان یعنی : آن را در اختیار هر کسی قرار ندادم و ورودی های آن را ( که همان چشم و گوش است) محافظت کردم. وقتی چشم و گوش ، هر چیزی را دید و شنید ، قلب اختیارش از کف صاحبش خارج می شود.

آیت اله حسینی همدانی افزود: خطورات ذهنی دست ما نیست و مانند مسائلی که در حین نماز به یاد انسان می آید و توجه او را ضایع می کند و انسان آن ها را دوست ندارد. وی دلیل این خطورات ذهنی را پرشدن قلب از چیزهایی عنوان کرد که نباید به آن دقت و توجه کرد و لذا در طول روز انسان نتوانسته خود را کنترل کند در هنگام نماز اختیار از کف می دهد. وی در پایان دانشجویان را به جدیت در فرا گیری علم و دانش دعوت کرد.

کد خبر: 647407

وب گردی

وب گردی