پاسخ معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد کرج به شبهات پیش‌آمده در مراسم روز جوان

دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و از هیچ تلاشی در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دریغ نمی نماید،لذا نسبت دادن مطالب موهن به دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران انقلابی آن در تعارض با همدلی و هم‌زبانی ارکان نظام و کارآمدی نظام اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی هر سال به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مراسم گرامی داشتی برگزار می نماید . این مراسم امسال در واحد کرج توسط کانون دانشجویی صلح و سلام با سخنرانی دکتر مهدی مطهر نیا رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید .
پیرو سخنران مراسم که با موضوع "صلح و جوان " و با هدف تبیین اسلام ناب شبهاتی برای افکار عمومی و دانشجویان پدید آمده است که در این خصوص مطالب ذیل به استحضار می رسد:
1. دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی می باشد و از هیچ تلاشی در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دریغ نمی نماید،لذا نسبت دادن مطالب موهن به دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران انقلابی آن در تعارض با همدلی و هم زبانی ارکان نظام و کارآمدی نظام اسلامی است.
2. مقاومت اسلامی نشأت گرفته از روح بیداری و عزت خواهی انقلاب اسلامی است که بارقه امید را در دل مسلمانان زنده کرده و رجعت دوباره به دین و آموزه های اصیل آن باعث بیداری و قوام جامعه اسلامی شده و امروز به عنوان یک سرمایه گران سنگ نظام سلطه و برنامه های آنان برای شکل گیری خاورمیانه نوین را با چالش و شکست مواجه ساخته است .ما بر این باوریم که مقاومت اسلامی در واقع تداوم آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است و می بایست این سرمایه عظیم را پاس بداریم.
3. با پیروزی انقلاب اسلامی و ترسیم اسلام ناب سیل مشتاقان گرایش به اسلام مرزهای اروپا و آمریکا را در نوردیده و اسلام جانی تازه گرفت این موج بیداری و اسلام خواهی جریان سلطه را با بهت و حیرت مواجه ساخت لذا مقابله با اسلام ناب در دستور کار استعمار قرار گرفت . شکل گیری جریانهای سلفی و تندرو چون القاعده ، طالبان ،داعش و جبهه النصره معلول این رویکرد غرب است .

4. آنچه امروز از آن تحت عنوان جنگهای نیابتی در منطقه به خصوص در سوریه و عراق در جریان است در واقع نتیجه سیاستهای غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی و مقاومت است .ما براین باوریم آنچه تاکنون به حفظ جبهه مقاومت اسلامی کمک کرده تمسک به ارزشهای دینی و معارف جهادی بر گرفته از انقلاب اسلامی است و تا این روحیه وجود دارد جبهه مقاومت اسلامی شکست ناپذیر است .
دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت به خصوص دفاع از حرمین شریفین و مقابله با جریانهای سلفی برنامه های راهبردی ذیل را دنبال نموده است:
الف- دانشگاه آزاد اسلامی در راستای برملا کردن عقبه جریانهای سلفی روشن کردن ماهیت آن بر نسل جوان برنامه صلح و سلام را در دستور کار قرار داده است این برنامه برای مقابله با آنچه امروز تحت عنوان اسلام هراسی از آن یاد می شود اتخاذ شده است و به دنبال آن است با بهره گیری از علمای دین ومتفکران جامعه اسلامی چهره اسلام ناب را به جوان تشنه امروز انتقال دهد .
ب- دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و تجلیل از مدافعان حرم که امروز مجاهدان خط مقدم جبهه توحید علیه جبهه کفر هستند ،تکریم و تجلیل از شهیدان حرم را در دستور کار قرار داده است . این دانشگاه افتخار دارد امروز بیش از 36 نفر شهید مدافع حرم داشته و سرمایه بزرگی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشها به جامعه اسلامی است .
5. کانون صلح و سلام یک تشکل دانشجویی بوده و سخنران مراسم آنان نیز به دعوت آن کانون انجام شده است . دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث آزاد اندیشی از تعاطی افکار و اندیشه استقبال نموده و طبیعتاً مسئولیت مطالب مطرح شده با سخنرانان و مدعوین می باشد ..

6. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آمادگی دارد در راستای رفع شبهات بوجود آمده و بعضاً سوی برداشتها از مطالب سخنران یک کرسی آزاد اندیشی برگزار نماید. در پایان امیدواریم همه نیروهای انقلاب با حفظ اصول و ارزشهای متعالی آن با وحدت و همدلی تحت رهبری مقام معظم رهبری تمام
مساعی خویش را برای کارآمدی نظام اسلامی و خدمت رسانی صادقانه به مردم به کار گرفته و از هیچ تلاشی در این را ه دریغ ننمایند. والعاقبه للمتقین
دکتر میرابراهیم صدیق
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

کد خبر: 647437

وب گردی

وب گردی