وزیر ارتباطات: پست بانک باید نخستین بانک هوشمند کشور شود

ششمین همایش سراسری دو روزه مدیران و روسای شعب پست بانک ایران با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، مدیران و روسای شعب پست بانک از چهارم خردادماه آغاز شد و وزیر ارتباطات در این همایش خواستار هوشمند شدن پست بانک شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در ششمین همایش سراسری مدیران و ریسان شعب پست بانک در پژوهشگاه نیرو افزود: تاکنون پست برای هوشمند شدن ضعیف عمل کرده است؛ باید با بهره گیری از امکانات وزارت ارتباطات در این باره به گونه ای عمل کند تا به نخستین بانک هوشمند کشور تبدیل شود.
وی خواستار تعامل هر چه بیشتر پست بانک با سایر بخش های اقتصادی کشور بویژه بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی شد و گفت: تعامل پست بانک با سایر مجموعه های اقتصادی کشور به نفع این بانک خواهد بود و باید این تعامل جدی تر گرفته شود.
واعظی بر ضرورت افزایش سرمایه پست بانک تاکید کرد و افزود: پست بانک در قبال این افزایش سرمایه باید به وظیفه اصلی خود که همان بنگاه داری و سود دهی است عمل کند.
وزیر ارتباطات همچنین فعال تر شدن پست بانک در عرصه های جهانی را خواستار شد و ادامه داد: پست بانک باید با ارتباط با مجامع جهانی مرتبط با خود و استفاده از تجربه های آنها، سطح خود را ارتقا دهد.
وی، ارتباطات بین المللی را برای پست بانک بسیار ضروری دانست و گفت: پست بانک با تقویت بخش بین الملل خود باید از فضای ایجاد شده در سطح جهانی نهایت استفاده را ببرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پست بانک مسیر خود را یافته و نگرانی های پیشین را برطرف کرده است خواستار آن شد تا سیستم بانکی کشور بویژه پست بانک با درک شرایط کنونی کشور، برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید نهایت تلاش خود را بکار گیرد.
وی با تشکر ویژه از تیم مذاکره کننده ایران که توانستند با انجام مذاکره های سخت و طولانی، زنجیره تحریم را از دست و پای اقتصاد کشور بگشایند، گفت: گرچه این کار در نگاه اول آثار سیاسی دارد اما آثار اقتصادی این اقدام بزرگ در کشور نمایان شده و تصویری تازه از نظام، دولت و مردم ایران در جهان به نمایش گذاشته است.
واعظی، برطرف شدن نگاه اسلام ستیزانه و ایران هراسانه را از دستآورد های مهم مذاکره ها توصیف کرد و افزود: اکنون به در نتیجه این مذاکره ها، ایران به لنگرگاهی مطمئن در منطقه بحران زده خاورمیانه تبدیل شده که دستآورد کمی نیست.
وزیر ارتباطات به برداشته شدن هفت قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام در نتیجه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: اکنون تلاش برای برطرف کردن موانع داخلی رونق اقتصادی وظیفه خودمان است که باید با جدیت برای آن تلاش کرد.
وی، همچنین خواستارآن شد تا نظام بانکی کشور و بویژه پست بانک ایران با در نظر گرفتن همه تلاش ها، برنامه های خود را برای تحقق اهداف دولت یازدهم به کار گرفته و نگاهی اقتصادی داشته باشند.
واعظی، تاکید دولت یازدهم را توجه ویژه به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: سیستم بانکی که پیش از این با بنگاه داری رقیب بخش خصوصی شده بود اکنون باید این رویه را کنار گذاشته و فقط حامی این بخش باشد.
وزیر ارتباطات، بر گام برداشتن پست بانک برای محقق کردن اهداف دولت تاکید کرد و افزود: برگشت پست و پست بانک به بدنه دولت امر مبارکی است که باید از آن برای رسیدن به هدف های دولت نهایت استفاده را برد.
وی رقابت نکردن پست بانک با سایر بانک های کشور و فعالیت در مناطق روستایی و کم برخودار را دو هدف اساسی این بانک برشمرد و گفت: تخصصی شدن پست بانک به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رویکرد دولت (وزارت اقتصاد) بود تا این بانک در بدنه دولت باقی بماند.
واعظی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات به دنبال بانکدار شدن نیست، گفت: تنها می خواهیم منابع این بانک در خدمت بخش آی.سی.تی بوده و به ایجاد اشتغال در این بخش کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام دولت و مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف پست و پست بانک را ارزشمند توصیف کرد و افزود: اکنون سرنوشت پست بانک مشخص شده و می تواند بدون نگرانی به وظایف خود برسد.
وی همچنین خواستار فعالیت جدی تر پست بانک در روستاها با هدف تامین امکانات برای روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت شد و اضافه کرد: روستایی اگر همه امکان ها را داشته باشد دیگر تمایلی به مهاجرت نخواهد داشت بنابراین پست بانک باید در این خصوص بیشتر فعال شود.
واعظی به برخوداری همه روستاهای بالای 10 خانوار جمعیت بابت تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: اکنون بسیاری از روستاها اینترنت دارند و می توانند خدمات خود را از این روش تامین کنند.
وزیر ارتباطات در ادامه خواستار آن شد تا پست بانک به ماموریت خود که بانک عامل بخش آی.سی.تی کشور، درست عمل کند و بازیگر جدی این بخش باشد.
وی به افزایش علاقه برای سرمایه گذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی بخش داخلی و همچنین سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و افزود: پست بانک باید از این فرصت استفاده کرده و زمینه های آن را فراهم سازد.
واعظی، یکی از وظایف وزارت ارتباطات و به دنبال آن پست بانک را ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان مرتبط با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیف کرد و افزود: پست بانک باید علاوه بر اختصاص وام وجوه اداره شده خود نسبت به ایجاد اشتغال با همکاری سایر بخش ها اقدام کند.
ششمین همایش دو روزه سراسری مدیران و رئیسان شعبه های پست بانک صبح امروز (سه شنبه) در محل پژوهشگاه نیرو با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

404/601

کد خبر: 647448

وب گردی

وب گردی