اقتصاد مقاومتی یعنی برای هر شرایطی راه‌حلی داشته باشیم

عضو اتاق فکر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی برای هر شرایطی چه بحران خارجی و چه بحران داخلی راه‌حلی داشته باشیم.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین عبده‌تبریزی" در نشست حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: حرکت به سمت استفاده از بازار سرمایه و عدم تکیهٔ محض به بانک‌ها در داخل و خارج کشور از جمله این الزام‌ها است.
وی که به عنوان مهمان در این همایش سخن می‌گفت، الزام‌های اقتصاد مقاومتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق را یادآور شد و افزود: سرمایه‌گذاران باید تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند.
مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی عدم توسعهٔ بخش دولتی و ایجاد فضای بیشتر برای بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد شده در دوران تحریم‌ها، علاقه کمتر به واردات، علاقه به انتقال تکنولوژی و پرهیز از بدهکار کردن بیشتر دولت جایگزینی ضمانت‌های تجاری به جای ضمانت‌های دولتی را از دیگر راه‌های نزدیک شدن به عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی خواند.
عبده‌تبریزی مجوزهای لازم برای موارد خاص، انطباق با مقررات بوروکرات‌های دو طرف، برداشتن موانع با مثال‌های کوچک، مقاومت‌های نسبی، مقررات مقام ناظر، مجوزهای U-TURN لغو قراردادهای تسویهٔ به امضا رسیده بین آمریکا و بانک‌ها را دلایل اینکه چرا ورود بانک‌های خارجی به ایران اینقدر طول کشیده است، عنوان کرد.
عضو اتاق فکر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو یکی از بزرگ‌ترین معضلات کنونی را عدم تأمین منابع مالی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان برای انجام طرح‌ها به بودجهٔ عمرانی دولت امید بست و اکنون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی از مسائل اساسی مالی شرکت‌های ایرانی است.
وی اظهار داشت: بورس انرژی می‌تواند منابع مالی و نقدینگی برای صنعت آب و برق تأمین کند.

404/601

کد خبر: 647469

وب گردی

وب گردی