آب‌رسانی به روستاهای کشور از طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در سال جاری است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح آب‌رسانی به روستاهای کشور یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اولین نشست ارزیابی عملکرد شرکت‌های آبفای کل کشور در راستای هزینه کرد اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح آب رسانی روستایی برگزار شد.
از انتهای سال ۹۴ با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و با مجوز مقام معظم رهبری ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی به روستاها تخصیص یافته است.
در این راستا اولین نشست ارزیابی عملکرد شرکت‌های آبفار روستایی دوشنبه سوم خرداد ماه ۹۵، با حضور مدیرعامل، معاون برنامه‌ریزی و توسعه، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آبفای کشور و تمامی مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور در تهران برگزار شد.
مهندس "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت آبفای کشور در این نشست با بیان اینکه کل این مبلغ به حساب این شرکت واریز شده و از طریق بانک کشاورزی مراحل واریز به حساب شرکت‌های آبفار پیگیری می‌شود؛ گفت: تاکید بنده بر عملکرد مؤثر اعتبارات مذکور در راستای طرح آب رسانی به روستاهای کشور، به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۵ بوده و مقرر شد که جلسات مستمر با بخش‌های فنی و توسعه، بهره‌برداری، و مالی و ذی‌حسابی جهت اثربخشی هرچه بیشتر این طرح‌ها برگزار شود.
در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور نیز گزارشی از منابع جذب شده و روند پیگیری امور ارائه کرد.
همچنین مدیر برنامه ریزی و توسعه با مطرح کردن ابعاد کار به مشکلات و محدودیت‌هایی همچون تخصیص، افتتاح حساب و.. که تا کنون پشت سر گذاشته شده‌اند اشاره داشت.
انتظار می‌رود در مدت زمان کوتاهی برنامه افتتاح رسمی روستاها آماده و در دستور کار شرکت‌ها قرار گیرد.

404/601

کد خبر: 647471

وب گردی

وب گردی