وزارت علوم زمینه مناسب برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه های تک جنسیتی را فراهم  می کند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: نگاه این وزارتخانه بر این است که زمینه مناسب برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های تک جنسیتی را فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ضیاء هاشمی در اخبار علمی فرهنگی شبکه چهار گفت: دانشگاه هایی که مختص خواهران و یا برادران است در کشور فعالیت می کنند که نگاه مراجع عظام براین است این موضوع بدون شتابزدگی و همراه با دقت نظر و کارشناسی دنبال شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: وزارت علوم زمینه مناسب برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های تک جنسیتی را فراهم می کند اما این امر به معنای شتابزدگی در این حوزه نیست.

هاشمی گفت: این مطالبه در میان بخشی از جامعه وجود دارد بنابراین وزارت علوم نیز به دنبال فراهم کردن شرایط برای این افراد است.

او گفت: درحال حاضر دانشگاه های بزرگی مانند الزهرا و حضرت معصومه مختص بانوان هستند و در استان های مختلف کشور نیز چنین مراکزی وجود دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: ایجاد دانشگاه های مختص یک جنس خاص در تمام دنیا رواج دارد اما راه اندازی این نوع مراکز یک جریان غالب نیست.

هاشمی با اشاره به دیدار وزیر علوم با مراجع عظام گفت: مراجع عظام تاکید داشتند که در خصوص موضوع ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی مطالعه انجام شود.

او با بیان اینکه وزارت علوم به موضوع دانشگاه های تک جنسیتی نگاه حمایتی دارد، گفت: اما این روند به معنای شتابزدگی و نگاه تک بعدی و کلیشه ای به این موضوع نیست.

20104

کد خبر: 647506

وب گردی

وب گردی