آغاز بهره برداری از سالن دایمی نمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی

سالن دائمی نمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی (فرهیختگان) که این روزها میزبان چهارمین جشنواره دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی است، در سه هزار مترمربع طراحی و بنا شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت سالن فرهیختگان که در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد در دو فاز و از اواسط مهرماه انجام شد، فاز اول شامل ساخت ستون و سازه ها بود که مدت 4 ماه طول کشید. فاز دوم آن نیز از دی ماه 94 آغاز و تا اردیبهشت 95 به طول انجامید.

به دلیل اینکه این سازه دارای دهنه ای به عرض 30 متر است، سقف در نظر گرفته شده برای این سالن به صورت سازه فضاکار است که توانایی تحمل وزن اسکلت و کل ساختمان را افزایش می دهد.

این سالن چند منظوره که با هزینه ای حدود 4 میلیارد تومان ساخته شده برای برگزاری نمایشگاه، مراسم، جشن های فارغ التحصیلی طراحی شده است. گفتنی است این سالن با هزینه ای بسیار کمتر از ساخت سالن های مشابه طراحی و ساخته شد.

مساحت کل این سازه فضایی حدود 3 هزار و 600 مترمربع است که حدود 2هزار و 700 مترمربع آن شامل فضای داخل سالن و بقیه آن شامل موتورخانه و فضای اطراف سالن است. گفتی است به دلیل قرار گرفتن این سالن در طبقه فوقانی پارکینگ امکان دسترسی آسان افراد به آن فراهم است. دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد این سالن را برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی در اختیار سایر شرکت ها و سازمان ها قرار دهد.

کل فضای سالن تحت پوشش اینترنت بی سیم است. به تفکیک نوع کاربران، دسترسی به اینترنت فراهم شده است. خبرنگاران و متصدیان غرفه ها با در اختیار داشتن نام کاربری و گذرواژه از اینترنت پرسرعت برخوردار بوده و سایر بازدیدکنندگان بدون گذرواژه می توانند از اینترنت سالن استفاده کنند.

20101

کد خبر: 647527

وب گردی

وب گردی