واشقانی فراهانی: منتظر فعالیت بیشتر و خبرهای خوش‌تری از واحد نجف‌آباد هستیم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که به منظور شرکت در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نانوتکنولوژی به نجف‌آباد سفر کرده بود، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد را یکی از واحدهای سرآمد و پیشتاز در عرصه تولید علم و فناوری دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت واحد نجف آباد در زمینه ایجاد مراکز رشد، تولید علم و فناوری و ایجاد مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان را چشمگیر توصیف کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کاهش 60 درصدی وابستگی واحدها به درآمدهای مبتنی بر شهریه تا پایان سال آینده، واحد نجف‌آباد توانسته تا پایان سال 94 بسیار فراتر از آنچه پیش‌بینی شده بود عمل کند و به کاهش 29 درصدی برسد.

وی افزود: اکنون هیچ کدام از واحدهای دانشگاهی ما به این عدد نرسیده‌اند. این در حالی است که آنچه برای سال 94 پیش بینی شده بود 16 درصد بود و شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در این زمینه پیشرو است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: گام برداشتن به سمت کاهش وابستگی به شهریه و حرکت به سمت و سوی تجاری‌سازی نتایج پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، تکیه بر توانمندی‌های داخلی با نگاه به تحولات بین‌المللی در واقع مصداق بارز و عینی عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقدام و عمل در اقتصاد مقاوتی است.

این مسئول در ادامه بیان کرد:‌ از فعالیت همکارانم در واحد نجف‌آباد راضی هستم، اما قانع نیستم چراکه با شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای این دانشگاه، انتظار و توقع بیشتری از این مجموعه علمی و آموزشی دارم.

وی افزود:‌ رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد از گذشته نشان داده‌اند که برنامه‌ریزی‌های مناسبی دارند و می‌توانند گام‌های بسیار بلندی در راستای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن توسعه نظام علم و فناوری کشور بردارند. این ظرفیت و توان در این واحد وجود دارد و ما منتظر فعالیت بیشتر و خبرهای خوش‌تری از واحد نجف‌آباد هستیم.

20101

کد خبر: 647549

وب گردی

وب گردی