کارگاه آموزشی و نمایشگاه آسیب های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا

کارگاه آموزشی و نمایشگاه آسیب های اجتماعی با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این آئین این کارگاه آموزشی دکتر رضا شعبان نژاد رئیس واحد بوئین زهرا ضمن خیر مقدم و با اشاره به اهمیت و تاثیر گذاری فعالیت و برنامه های فرهنگی در حوزه پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی بیان کرد: بدون تردید اثرات و اقدامات و فعالیت های فرهنگی در حوزه های اجتماعی و اخلاقی از تاثیر گذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است.

وی با اشاره به ترکیب و هرم جمعیتی مراکز دانشگاهی که اکثریت ان را جوانان تشکیل داده اند افزود: با توجه به شرایط سنی که دانشجویان از آن برخوردار هستند اقدامات و فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی می تواند مسیر درست را در پیش روی جوانان قراردهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا بیان کرد : یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه شناسایی بهتر آسیب های اجتماعی که امروز جامعه ای جوان کشور با آن دست به گریبان هست است.

وی افزود : از دیگر اهداف کارگاه آموزشی و نمایشگاه معرفی هنجار های مناسب جامعه و شفاف سازی پیامد های ناهنجاری ها بر روی فرد و جامعه در حوزه های مختلف است.

شعبان نژاد تاکید کرد : امروز متاسفانه برخی از ناهنجاری ها در جامعه تبدیل به ارزش شده و بسیار های از هنجار ها و اداب و رسوم شایسته گذشته در جامعه کمرنگ شده است لذا برگزاری این کار گاه آموزشی و نمایشگا ه می تواند در احیاء و ترویج ارزش ها و هنجارهای مطلوب بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول گفت : بازگو کردن پیامد ها و عواقب برخی از ناهجاری ها از جمله طلاق ، پدیده شوم اعتیاد ، خودکشی ، و .. از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه اموزشی و نمایشگاه بوده است.

وی ادامه داد : اگر در این محیط های آموزشی و دانشگاهی به درستی ، هنرمندانه و دقیق آموز ش های های لازم به جوانان ارایه گردد دانشجویان با آموزش و آگاهی های داده شده سبک درست زندگی را بهتر انتخاب می کنند .

شعبان نژاد یادآور شد : یکی دیگر از اهدف برگزاری این کارگاه آموزشی و نمایشگاه آشنا ساختن دانشجویان، اساتید و کارکنان با مخاطرات آسیبهای پیش روی از قبیل سوء مصرف مواد مخدر، بیماری ها ، سوء تغذیه، فضای مجازی و ... است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا عنوان کرد : وظیفه محیط های دانشگاهی در کنار سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی آگاهی رسانی و اطلاع رسانی است.

در این کارگاه آموزشی دکتر برجعلی از روانشناسان برجسته کشور و حجت الاسلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین زهرا درخصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با بهره گیری از تعالیم دینی و نیز علم روانشناسی سخن گفتند.

لازم به ذکر است این کارگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین زهرا ، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رییس دادگستری شهرستان بوئین زهرا ، ابولفضل محبی دادستان شهرستان بوئین زهرا ، روح اله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ، امیر نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا ، دکتر رضا شعبان نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ، جلالوند معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان ، دکتر خوش نویس زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بخشی رئیس اداره بهزستی شهرستان جمع دیگری از مسئولان همایش و نمایشگاه آسیبهای اجتماعی با همکاری شبکه بهداشت شهرستان بوئین زهرا ، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، دادستانی، اداره بهزیستی شهرستان، معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان قزوین و ستاد مبارزه با مواد مخدر و نهاد ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد.

20101

کد خبر: 647588

وب گردی

وب گردی