جزییات  پروژه اقتصاد مقاومتی  در وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح پروژه های اقتصاد مقاومتی در وزارت اظهار کرد: پروژه ها به صورت مستمر تنظیم شده و به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با مرکز روابط عمومی وزارت با اشاره به تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و همچنین در ارتباط با پروژه های اقتصاد در این وزارت بیان کرد: از سال گذشته بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بعد از احصای 24 بند از این سیاست ها، بندهایی که مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین فضایی بود مشخص شد که درادامه با برنامه ریزی دقیق، ماموریت های مشخصی برای این بخش ها در کارهای پژوهشی از ایده تا تولید تعیین و به پژوهشگاه های مربوطه ارسال شد.

واعظی با اشاره به جلسات مقاومتی که به صورت هفتگی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته جلسات متعددی در بخش اقتصاد مقاومتی در وزارت برگزار شد، که در این جلسات منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی شش پروژه برای تحقق اقتصاد مقاوتی در وزارت تعریف شد که این پروژه ها به صورت هفتگی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: همانظور که ایشان دستور دادند اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی جزو الویت های تمام دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات است و امیدواریم در نیمه دوم سال ثمرات این فعالیت ها را به مردم اعلام کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه پروژه های تعریف شده در اقتصاد مقاومتی از سه منبع برخوردار است اظهار کرد: در دوقسمت از اجرای پروژه که ابتدا پروژه هایی هستند که جنبه زیر ساختی دارند و هیچ سودی را تا سال های بعد به خود اختصاص نمی دهند و بخش خصوصی نیز رغبتی به سرمایه گذاری در آن ها ندارد و دیگری نیز در مرحله های دیگر اجرای پروژه که بحث امنیتی کشور مطرح می شود، باید از بودجه داخل وزارت در اجرای پروژه های استفاده کرد.

واعظی افزود: منبع دوم، استفاده از پتانسیل بخش خصوصی است، تعیین شد تا فعالیتی صورت گیرد تا پروژه های بزرگ برای بخش خصوصی جاذبه داشته باشند و با سرمایه گذاری در آن به سود برسند؛ گفتنی است مذاکرات زیادی با این بخش صورت نیز صورت گرفته که استقبال آن ها هم از این پروژه ها خوب بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام مذاکرات هسته ای و عبور از تحریم ها گفت: بعد از برجام، فضای مناسبی از نظر بین المللی برای کشور به وجود آمد که این مسئله سبب شد تا منبع سومی ایجاد شود، که آن هم سرمایه گذاران خارجی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ها اقتصاد مقاوتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه ای تنظیم شده است تا هر آنچه که دولت سرمایه گذاری می کند، سه برابر آن توسط بخش خصوصی انجام شود و وزارت ارتباطات در اصل بستر این سرمایه گذاری ها را ایجاد می کند

404/602

کد خبر: 647668

وب گردی

وب گردی