واشقانی فراهانی: برای تحقق اهداف دانشگاه،  تمام ظرفیت های خود را به کار گرفته ایم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش مراکز رشد، واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان تا پایان سال طبق برنامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی در خصوص برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به ایسکانیوز گفت: توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت های دانش بنیان، یکی از اصلی ترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است و تا کنون توانسته ایم با تاسیس 85 مرکز رشد و 712 واحد فناور و شرکت دانش بنیان بخشی از این برنامه را محقق کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه دانشگاه تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد باید به 150 و تعداد واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان به 800 شرکت فعال برسد.

این مسئول اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر انتشار مقاله در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده همچنین در ارزیابی های پایگاه تامسون رویترز دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران و در جهان رتبه 187 را کسب کرده است.

واشقانی فراهانی افزود: ثبت اختراعات از دیگر مباحثی است که دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تاکید دارد. یکی از برون داد های علمی دانشگاه خلق دانش فنی است و مسیر خلق دانش فنی از حوزه ثبت اختراع عبور می کند. یکی از سیاست های اصلی ما حمایت از ثبت اختراع های ملی و بین المللی می باشد که در همین راستا اداره ثبت اختراعات در اداره کل گسترش علم و فناوری تاسیس شده است و پیگیر آن هستیم که متناسب با رشد تعداد مقالات، اختراعات بیشتری را به ثبت برسانیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب پژوهشگاه مرکزی توسط هیات امنای دانشگاه خبر داد و گفت: این پژوهشگاه از مراکز پژوهشی برتر دانشگاه است.

وی افزود: ما برای تحقق این اهداف تمام ظرفیت های خود را به کار کرفته ایم. از نظر دارا بودن مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان از برنامه موجود جلو تر هستیم. تولید و انتشار مقالات باید سرعات بیشتری بگیرد. همچنین میزان ثبت اختراع در 2سال گذشته نشان میدهد که همکاران، پژوهش گران و مخترعین ما تلاش بیشتر و همت مضاعفی را به کار گرفته اند.

20101

کد خبر: 647737

وب گردی

وب گردی