ایرباس سریع‌ترین بالگرد ترکیبی جهان را می‌سازد

‌شرکت ایرباس گواهی تولید و حق بهره‌برداری انحصاری سریع‌ترین بالگرد جهان با حداکثر سرعت 471 کیلومتر در ساعت را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سریع‌ترین بالگرد جهان مجهز به سیستم تغییر وضعیت بالها از حالت عمود پرواز به حالت حرکت افقی پرسرعت است. نیروی مورد نیاز این پرنده توسط دو موتور رولز رویس با مجموع توان 2270 اسب‌بخار تامین می‌شود.

سخنگوی شرکت ایرباس در مورد فناوری انحصاری Compound Helicopter یا بالگرد مرکب عنوان کرد: در این فناوری وضعیت بالهای بالگرد برای کسب سرعت بالا تغییر کرده و ساختار بدنه شبیه به هواپیما می‌شود. در واقع تنها با فناوری تغییر وضعیت می‌توان علاوه بر حفظ کارایی بی‌نظیر بالگرد، محدودیت سرعت این وسیله را نیز برطرف کرد.

رئیس سازمان ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا در مورد جزئیات حق تولید انحصاری بالگرد مرکب گفت: با توجه به نوآوری‌های شرکت ایرباس در تولید بالگردهای مدرن و کم مصرف و با در نظر گرفتن سابقه این شرکت در تولید تجهیزات ایمن پروازی، گواهی حق انحصاری تولید بالگرد مرکب شامل ساخت بدنه، موتور و شفت اصلی انتقال قدرت با حداقل یک موتور در هر ملخ برای این شرکت صادر شده است.

او گفت: فناوری بالگرد مرکب شامل یک جفت بال ثابت برای حرکت در حالت پرواز افقی است که در کنار سیستم حرکتی تغییر وضعیت‌دهنده به نیروی پیشران افقی، شکل نهایی بالگرد مرکب را می‌سازد.

20104

کد خبر: 647763

وب گردی

وب گردی