رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز: نباید به دنبال حذف مجموعه‌های آموزش عالی باشیم

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که نباید به دنبال حذف مجموعه‌های آموزش عالی باشیم بلکه باید هدف سروسامان‌دادن به وضعیت موجود و بازنگری باشد، بر لزوم تشکیل کمیته توسعه آموزش عالی استان خوزستان، پایبندی همه به آیین‌نامه‌های مصوب این کمیته و تعریف ضمانت‌های اجرایی برای مصوبات کمیته تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین خواجه در کارگروه آموزش عالی استان، با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته توسعه و بازنگری آموزش عالی در استان‏ گفت: نباید به دنبال حذف مجموعه‌های آموزش عالی باشیم بلکه هدف سروسامان‌دادن به وضعیت موجود و بازنگری است.

او افزود: در این کمیته قصد داریم سیاست‌گذاری توسعه آموزش عالی را انجام دهیم؛ این کمیته می‌تواند بسیاری کارهای دیگر مانند تعریف رشته‌های جدید را نیز انجام دهد. مشکلی که در حال حاضر وجود دارد مستقل بودن دانشگاه‌ها است که به‌طور مستقل رشته‌های مورد نیاز را به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می‌دهند و باید یکی از اهداف کمیته این باشد که رشته‌های جدید در کمیته بررسی شود. البته این امر نیز زمانی محقق می‌شود که وزارت علوم به تصمیمات این کمیته اهمیت و بها دهد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: بنا براین نیست که رقابت اشتباهی را دنبال کنیم. اگر لازم است آیین‌نامه‌ای مصوب شود باید ظرف یک‌ماه آن را تعریف کنیم و همه پایبندی خود را به اجرای آن نشان دهند؛ همچنین پس از تصویب آیین‌نامه، می‌توانیم کمیته و زیرکمیته‌های مختلف را در آن پیش‌بینی و سپس برنامه تقویم زمانی را مشخص کنیم.

خواجه در پایان گفت: دبیرخانه این کمیته می‌تواند دانشگاه شهید چمران و ریاست آن بر عهده استانداری باشد؛ همچنین باید ضمانت‌های اجرایی برای مصوبات کمیته در نظر گرفته شود. دفتر نظارت و ارزیابی استانی نیز نقش مهمی در سامان دادن به وضعیت فعلی آموزش عالی استان دارد. البته مشکلی که در مصوبات این دفتر وجود دارد لزوم پذیرش تصمیمات کمیته نظارت و ارزیابی استانی از سوی وزارت علوم است که در بسیاری مواقع مشاهده شده که این تصمیمات پذیرفته نشده‌اند.

20104

کد خبر: 647788

وب گردی

وب گردی