شغل غسالان باید در رده  مشاغل سخت قرار بگیرد/ تطهیرکنندگان وضعیت استخدامی مناسبی ندارند/غسالان بایدنحوه غسل میت با مژه مصنوعی و ناخن های مصنوعی میت  را بدانند

مدیرعامل اتحادیه آرامستان‌های کشور گفت: تطهیرکنندگان در زمره مشاغل سخت قرار بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از قدرت الله قنبریان در نخستین دوره آموزشی تطهیرکنندگان به میزبانی سازمان آرامستان آمل با تأکید بر اینکه تطهیرکنندگان-غسال و غساله- به جایگاه شرعی خود واقف باشند گفت: تطهیرکنندگان محرم مردم هستند و آنها را برای رسیدن به دنیای باقی آماده می کنند.

او با بیان اینکه تطهیرکنندگان باید آموزش های به روز ببینند تا بتوانند با مسایل روز آشنا شوند، افزود: یکی از مسایل نحوه غسل میت با مژه مصنوعی و ناخن های مصنوعی میت است که باید زمینه آشنایی کامل فراهم شود تا برگردن میت مسئولیتی نباشد.

قنبریان با اشاره به اینکه تطهیرکنندگان برای خود مسئولیت دینی قائل باشند و به مسایل شرعی گرایش پیدا کنند گفت: غسالان و غساله‌ها باید بسیاری از احکام شرعی را بدانند و از سویی نیز نوع رفتار با خانواده میت را نیز آموزش ببینند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری آرامستان‌های کشور با تاکید بر اینکه تطهیرکنندگان دارای وضعیت استخدامی مناسبی نیستند، افزود: شغل این افراد باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرد تا بتوانیم اقداماتی شایسته و در خور برای آنها ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت شغلی تطهیرکنندگان به مجلس و نمایندگان مردم ارائه شده است گفت: ایجاد شرایط شغلی مناسب نیاز این قشر است.

او خواستار استقرار روحانی در سازمان‌های آرامستان‌ها شد و گفت: باید نظارت شرعی بر مسایل مربوط به آرامستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

قنبریان با تأکید بر اینکه مراکز بهداشتی بر آرامستان‌ها و خودروهای حمل میت نظارت کنند گفت: بی توجهی به این بخش موجب بروز بیماری‌های مختلف در جامعه می شود.

105105

کد خبر: 647890

وب گردی

وب گردی