پوست اندازی در تیم ملی ووشو

مربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا گفت: در نبود چهره های نامدار فرصت خوبی برای جوانترها فراهم شده تا در رده بزرگسالان به میدان بروند.

حسین اوجاقی در گفت و گو ایسکانیوز گفت: در اولین مرحله اردوی انتخابی بزرگسالان از مجموع مدال آوران سال گذشته و نفرات برتر قهرمانی کشور در هر وزن دو نفر و در مجموع ۲۰ نفر به اردو دعوت و پس از سه مرحله انتخابی درون اردویی نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی فیکس خواهند شد.
وی از پوست اندازی تیم ملی ساندا بزرگسالان خبر داد و افزود: با توجه به عدم حضور چهره های نامدار در این دوره انتخابی، جوانگرایی خوبی در تیم ملی صورت گرفته و تقریبا ۸۰ درصد تیم ملی از قهرمانانی تشکیل شده اند که در رده بزرگسالان اعزام نداشتند، البته پیش از این در رده جوانان مدالیست بوده اند، از این جمله می توان به مهدی محمدی(نقره جهان)، افشین(طلای جهان)،عرفان آهنگریان (طلای جهان) اشاره کرد.
وی در خصوص چرایی عدم حضور قهرمانان نامدار گفت: قهرمانانی مثل حمید قلی پور، محسن محمد سیفی،امیر فضلی به درخواست خودشان و با در نظر گرفتن حضور طولانی مدت در اردوهای تیم ملی و مشغله زندگی نیاز به استراحت داشتند، از همین رو فرصتی برای جوانترها یا بعبارت بهتر آینده سازان ووشو ایران فراهم شد تا در رده بزرگسالان به میدان بروند.
وی در ادامه تاکید کرد: دیر یا زود قهرمانان بزرگ ووشو ایران از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهند کرد و باید جوانترها جای آنها را بگیرند.
وی در خصوص مربیان چینی تیم های ملی ووشو گفت: چینی ها با توجه به جایگاه ووشو ایران در بخش بزرگسلان به نوعی کار شکنی کردند و مربی دارای رزومه مناسب تیم ایران را معرفی نکردند و مربیانی هم که با آنها مذاکره شده بود، اجازه حضور در ایران را دریافت نکردند. البته در بخش ساندای بانوان از مربی چینی بهرمند هستیم و تا هفته آینده در بخش تالوی آقایان و بانوان مربیان چینی را در اردو های تیم ملی خواهیم داشت. مربیان چینی بخش جوانان مربیان دارای رزومه و از مدرسان دانشگاهی ووشو هستند که فدراسیون در حال مذاکره با آنهاست.
وی در خصوص وضعیت تمرین اردو نشینان و شرایط اردو گفت: انگیزه خوبی در اردو ها موج می زند و ملی پوشان در دو نوبت صبح و عصر به تمرینات خود می پردازند، برای آمارگی هر بیشتر در نظر داریم تا از تیم های استانی، باشگاهی و سبکی برای تمرین با ملی پوشان دعوت کنیم .

606/601

کد خبر: 647909

وب گردی

وب گردی