معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم: استادان دانشگاهی باید بعنوان مشاور در صنعت حضور یابند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعامل مستمر و سازنده بین استانداری و دانشگاه‌ها موجب افزایش فعالیت علمی و تامین اعتبار لازم برای پژوهش و فناوری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر وحید احمدی در دیدار با استاندار اردبیل ضمن تقدیر از پیگیری مسؤولان اردبیل برای تجهیز و تقویت پارک علم و فناوری استان، گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسؤولان استان ردیف اعتباری لازم برای پارک علم و فناوری اردبیل ایجاد شود.

وی از حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم از شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های حوزه فعالیت خود خبر داد و افزود: تعامل مستمر و سازنده بین استانداری و دانشگاه‌ها موجب افزایش فعالیت علمی و تامین اعتبار لازم برای پژوهش و فناوری می‌شود.

احمدی با بیان اینکه اساتید باید به عنوان مشاور در صنعت حضور یابند، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند یک روز از موظفی خود را به عنوان مشاور صنعت در شرکت‌ها و کارگاه‌های دانش‌بنیان و صنعتی سپری کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعال شدن کارگروه پژوهش و فناوری استان اردبیل را خواستار شد و خاطرنشان کرد: یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها نیز باید به بحث پژوهش اختصاص یابد.

وی ایجاد کلینیک اقتصادی و فناوری در استان اردبیل را خواستار شد و گفت: با راه‌اندازی این کلینیک، صنایع می‌توانند نیازهای خود را تقاضا کرده و دانشگاه نیز این تقاضاها را ثبت کند و انعکاس دهد.

مجید خدابخش، استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه زمین پارک علم و فناوری استان اردبیل از اراضی دولتی بوده و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تامین شده است، افزود: برای آماده‌سازی این زمین 400 میلیون تومان هزینه خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای ترویج پژوهش و فناوری و خلق ثروت از ایده در استان به عنوان یک مگاپروژه پیگیری می‌شود.

خدابخش با بیان اینکه اردبیل استانی سبز تلقی می‌شود و به همین دلیل نمی‌توانیم صنایع آلاینده را به استان وارد کنیم، تصریح کرد: در همین راستا توسعه و تجهیز پارک علم و فناوری اردبیل با جدیت پیگیری می‎‌شود.

استاندار اردبیل گفت: اساتید دانشگاه‌ها در خصوص پژوهش و فناوری می‌توانند در بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها حضور داشته باشند.

20101

کد خبر: 647957

وب گردی

وب گردی