موسوی: سومین جشنواره فناوری نانو با هدف شناسایی نخبگان و صاحبان طرح‌های شاخص برگزار شد

رئیس کمیته اجرایی سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی نخبگان و صاحبان طرح‌های شاخص در حوزه فناوری نانو دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید فرج الله موسوی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاداسلامی که امروز در واحد یادگار امام (ره) شهرری برگزار شد، درباره اهمیت این فناوری، گفت: اکنون فناوری نانو در دنیا به یکی از ارکان مهم علمی تبدیل شده است به نحوی که محققان و اندیشمندان، آن را به عنوان انقلاب صنعتی آینده معرفی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، ادامه داد: با توجه به گستره وسیع تولیدات علمی و کاربردی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری نانو و لزوم ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات و تبادل ایده‌ها بین صاحبنظران و سرمایه گذاران و ایجاد عرصه رقابتی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا سالانه جشنواره فناوری نانو را به میزبانی یکی از واحدهای دانشگاهی موثر در تولید علم در زمینه فناوری نانو برگزار کند.

به گفته این مسئول دانشگاهی، دامنه کاربرد علم نانو بسیار متنوع بوده است به طوری که از شیمی و زیست شناسی و بیوتکنولوژی گرفته تا الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حمل­ و ­نقل، انرژی، محیط زیست، هوافضا و امنیت ملی کاربردهای بسیار متنوعی دارد.

موسوی هدف از برگزاری این جشنواره را ارائه دستاوردهای به روز در حوزه فناوری نانو، راهکارهای دست یابی به تولیدات نیمه صنعتی و صنعتی این حوزه و جذب سرمایه گذاران برای تولید و تجاری سازی به ویژه در راستای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه فناوری نانو، شناسایی نخبگان و صاحبان طرح‌های شاخص در حوزه فناوری نانو، دانست.

وی افزود: برقراری تعامل با سازمان‌ها، نهادهاو شرکت‌های مرتبط با موضوع، انجام مذاکرات برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان زودبازده از دیگر اهداف اینگونه جشنواره است که امیدوارم با برگزاری این جشنواره ها بسترهای لازم برای نیل به این اهداف فراهم شود.

این مسئول افزود: از آنجایی که برگزاری این جشنواره، فرصت مغتنمی برای نشان دادن گوشه هایی از توانمندی ها، دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در عرصه نانو تکنولوژِی است، دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری سومین جشنواره ملی فناوری نانو همزمان با نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نانوتکنولوژی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد کرده است که امید است نتایج بدست آمده پربارتر و پویاتر از جشنواره برگزار شده قبلی باشد.

موسوی از حمایت های دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مسئولان سازمان مرکزی، پژوهشگران ارسال کننده آثار علمی به جشنواره، معاون پژوهشی واحد یادگار امام (ره) و دست اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش بزرگ قدردانی کرد.

20101

کد خبر: 647963

وب گردی

وب گردی