عضویت استاد واحد نجف آباد در کمیته داوران کنگره بین المللی مواد پیشرفه و نانو مواد کانادا ICANM2016

ابراهیم کرمیان استادیار دانشکده مهندسی مواد واحد نجف آباد  به عنوان عضو هیات داوران شانزدهمین کنفرانس بین المللی  مواد پیشرفته و نانو مواد کانادا2016 انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم کرمیان که در کنفرانس بین المللی مواد پیشرفته و نانو مواد کانادا2016 شرکت کرده است در مورد نتایج کار تحقیقاتی خود گفت: موضوع مقاله من برای ارائه در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مواد پیشرفته و نانو مواد، تولید نوعی نانوکامپوزیت مغناطیسی با اندازه ذرات 35 تا 65 نانومتر است که در درمان ناهنجاری های استخوانی ناشی از سرطان کاربرد دارد.

کرمیان گفت: در این شیوه درمانی با اعمال میدان مغناطیسی بر ذرات نانو کامپوزیت مغناطیسی موجود در محل تومور استخوانی منجر به ایجاد افزایش دما بصورت موضعی بین 42 تا 45 درجه سانتی گراد برای از بین بردن سلول های سرطانی در تومورهای استخوانی اقدام می شود. نانوذرات تولید شده در کار تحقیقاتی ما به خاطر رفتار زیست فعالی بعد از مقابله و از بین بردن تومورهای استخوانی، قابلیت و توانایی ترمیم بافت های آسیب دیده را نیز دارند. به همین علت می توان از این نانوذرات کامپوزیتی علاوه بر کنترل رشد تومور های استخوانی بعد از جراحی، برای ترمیم بافت آسیب دیده نیز استفاده کرد.

وی افزود: این نانو کامپوزیتها بصورت روش ترکیبی شیمیایی ( هم رسوبی و سُل-ژل)و مکانیکی تر سنتز می گردند. این شیوه تولید به دلیل ساده بودن و سرعت بالا در تولید نانوکامپوزیت بسیار مقرون به صرفه است. نانوکامپوزیت تولید شده به روش های رهایش دارو در کنار شیمی درمانی قابلیت استفاده برای بیمار را دارد که این شیوه استفاده دارو موجب افزایش عملکرد شیمی درمانی نیز می شود. همچنین می توان از این نانوکامپوزیت در ساخت داربست های مغناطیسی و قرار دهی آن در محل تومور استخوانی بعد از عمل جراحی استفاده کرد. بطوری که با قرارگیری آن بخش استخوان بیمار در میدان مغناطیسی متغیر به مدت چند دقیفه منجر به افزایش موضعی دما بین 42 تا 45 درجه سانتیگراد به درمان تومور استخوانی کمک می کند. به این روش درمانی گرما دهی موضعی هایپر ترمیا گفته می شود.

شانزدهمین کنگره بین المللی مواد پیشرفته و نانو مواد در روز های اول تا سوم اگوست 2016 در شهر مونترال کانادا برگزار می گردد و ابراهیم کرمیان در کنار محققانی از کشور های انگلستان، سوئیس، اوکراین، امریکا، کانادا، ژاپن، هند و مکزیک به عنوان داوران علمی این کنگره بین المللی به ارزیابی و داوری مقالات ارائه شده در کنفرانس می پردازند.

20101

کد خبر: 647969

وب گردی

وب گردی