سه متهم تحت تعقیب پلیس در شهرستان های اطراف تهران شناسایی و دستگیر شدند. پلیس از مالباختگان خواست این متهمان را شناسایی کنند

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل و مراقبت از مجرمین سابقه دار، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه سه سارق متواری به نام های حمیدرضا ۲۲ ساله، ظهیر ۴۰ ساله و سامان ۱۹ ساله در "شهرک سجادیه" ، "قرچک ورامین" و "فردیس کرج" شده و با هماهنگی محمدی دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت هر سه متهم را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان کارآگاهان موفق به کشف تعدادی از اموال مسروقه از جمله کیف های جیبی حاوی مدارک شناسایی و چند دستگاه گوشی تلفن همراه شدند. با بررسی انجام شده روی اموال مکشوفه تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

یکی از شکات که گوشی تلفن همراهش توسط تک سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به سرقت رفته بود، پس از حضور در پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی حمیدرضا، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چهارم اردیبهشت در خیابان خیام جنوبی به صورت پیاده در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان متهم با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ، از روبرو به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن گوشی کرده و از محل متواری شد.

در ادامه حمیدرضا نیز با توجه به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه از مخفیگاهش و نهایتا شناسایی توسط مالباخته به ناچار به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته در خیابان خیام جنوبی اعتراف کرد.

شاکی دیگر که کیف جیبی اش حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی و همچین گوشی تلفن همراهش در اتوبوس BRT سرقت شده بود، پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و شناسایی کیف جیبی اش به کارآگاهان گفت: چهارم اسفندماه گذشته سوار اتوبوس BRT خط خاوران – آزادی شده بودم. در ایستگاه مولوی از اتوبوس پیاده شده و قصد زنگ زدن با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که فهمیدم کیف جیبی و گوشی تلفن همراهم هر دو مفقود شده است.

ظهیر که با هشت فقره سابقه دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه جیب بری است، صراحتا به سرقت به شیوه جیب بری در خطوط BRT اعتراف و در خصوص سوابق خود گفت:اولین سابقه سال ۱۳۷۲بود و آخرین آنها نیز به مربوط به دادسرای ناحیه ۱۲ تهران است که پس از پایان دوران محکومیت، در اواخر سال ۹۲ از زندان آزاد شدم.

سومین متهم پرونده سامان که تصویر وی در زمان سرقت در خیابان های فردوسی، سعدی و مخبرالدوله توسط تعدادی از دوربین های مداربسته ی مراکز تجاری و بانک ها ثبت و کارآگاهان با استفاده از این تصاویر اقدام به شناسایی وی به عنوان سارق موبایل قاپ مناطق مرکزی شهر تهران کرده بودند، پس از مواجه شدن با تصاویر خود در زمان سرقت گوشی های تلفن همراه از افراد رهگذر، صراحتا به دهها فقره سرقت در مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در محدود بازار تهران، خیابان بهشت، میدان فردوسی، سعدی و همچنین فدائیان اسلام، مجاهدین اسلامی، مخبرالدوله و ... اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این سارق سابقه دار و حرفه ای در زمینه موبایل قاپی و جیب بری در اماکن و معابر شلوغ گفت: با توجه به سوابق متهمان در انجام سرقت و اعتراف صریح آنها به انجام دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری و موبایل قاپی و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 647988

وب گردی

وب گردی