مرگ کارگر قنادی در آسانسور

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ کارگر جوان یک مغازه شیرینی ‌فروشی به علت گیر کردن در بالابر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سیدجلال ملکی درباره این حادثه، گفت: در ساعت 9:18 صبح امروز یک مورد حادثه گیر کردن در بالابر به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی، عوامل گروه نجات 16 را به محل حادثه واقع در یک شیرینی فروشی واقع در خیابان زعفرانیه اعزام کرد.

او افزود: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی مشاهده شد که بدن کارگری میان بالابر و سقف بین طبقه همفک و اول گیر کرده است که آتش‌نشانان بلافاصله اقدام به تخریب بخش‌هایی از سقف کرده و این کارگر را خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تحویل این فرد به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه، گفت: تکنسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این کارگر 21 ساله ایرانی را تایید و اعلام کردند که این فرد در همان دقایق اولیه به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان در ساعت 10:17 به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

او درباره وقوع این حادثه نیز گفت: طبق گفته افراد حاضر این کارگر با بالابر در حال رفتن به طبقه بالایی بوده که به دلیل بی‌احتیاطی بین سقف و بالابر محبوس شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه گفت: در برخی از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی از چنین بالابرهایی برای حمل بار یا جابجایی بین انبار و فضای فروشگاه استفاده می‌شود. لازم است مالکان ضمن رعایت استانداردهای مربوط به این بالابرها و چک کردن دوره‌ای آن به کارکنان خود توصیه کنند که هیچگاه هنگام استفاده از این بالابرها سر، دست و یا دیگر اعضای بدن‌ خود را از فضای کف بالابر بیررون نبرده و حتما در مرکز آن بایستند.

105105

کد خبر: 648031

وب گردی

وب گردی