هدف از برگزاری جشنواره نانو، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات

دبیر اجرایی سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی قابلیت‌های واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو، هدایت و تشویق واحد‌های دانشگاهی و پژوهشگران این عرصه نوین علمی به سمت فناوری نانو بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

دکتر علی اشجارانبه ایسکانیوز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی قابلیت‌های واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو، هدایت و تشویق واحد‌های دانشگاهی و پژوهشگران این عرصه نوین علمی به سمت فناوری نانو بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد..

معاون پژوهشی و فناوری واحد یادگار امام(ره) گفت: محورهای علمی این جشنواره نانو شیمی، نانو فیزیک، نانو زیست، نانو مواد، نانو الکترونیک، نانو پزشکی و نانو محاسباتی بودند.

دکتر اشجاران همچنین با اشاره به شکل گیری کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، هماهنگی، پشتیبانی و امور نمایشگاه ها و کارگاه ها برای برگزاری مطلوب این جشنواره گفت: از بین آثار ارسالی، برترین مقالات، طرح پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه، مجله، اختراع، پیش محصول، واحد فناور، شرکت دانش‌بنیان و پژوهشگران برتر معرفی و از آن‌ها در این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره علمی فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هم‌زمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاهی از دستاوردهای محققان واحدهای دانشگاه ‌آزاد اسلامی از جمله، مجلات، کتاب، اختراعات، پیش محصول و محصولات تجاری‌سازی در این واحد دانشگاهی برگزار شد، افزود:یکی از تفاوت‌های سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی نانو توسط واحد نجف‌آباد بود.

دکتر اشجاران در ادامه افزود: از دیگر برنامه های سومین جشنواره فناوری نانو کارگاه آموزشی با موضوعات «آشنایی با مفاهیم و کلیات مالکیت فکری و ثبت اختراع» «نانو‌پوشش‌ها»، «‌راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا با نگاه ویژه به فناوری نانو» و «کاربردهای میکروسکوپ نیروی اتمی(‌AFM‌) در فناوری نانو» بود که انجام شد.

اشجاران افزود: در مجموع حدود هزار (1000) اثر جهت شرکت در سومین جشنواره به دبیرخانه برگزاری ارسال شده بود که نسبت به سال‌های گذشته تعداد آثار رشد 67 درصدی و به لحاظ کیفی رشد 40 درصدی داشته است. همچنین آثار ارسالی به جشنواره در هفت کمیته تخصصی که هر کمیته شامل 5 داور با مرتبه علمی دانشیاری است، بررسی شد.

اشجاران در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از تفاوت‌های سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی نانو است که به صورت همزمان در 4 و 5 خرداد 95 از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.

شایان ذکر است، اولین دوره از جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۳ به میزبانی واحدهای علوم دارویی و تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ نیز این مسابقه سراسری و جشنواره به میزبانی واحد تهران جنوب این دانشگاه برگزار شد.

20101

کد خبر: 648048

وب گردی

وب گردی