رونمایی از شاخصی جدید در بورس هنگ کنگ

بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در حال طراحی شاخص بر مبنای یوآن چین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، بورس اوراق بهادار هنگ کنگ به منظور جبران ضرر و زیان های وارده در هفته های اخیر به اقتصاد چین و همچنین ارز ملی این کشور، در صدد است تا شاخصی بر مبنای یوآن را پیاده سازی کند.

بر اساس این گزارش، هنگ کنگ تصمیم دارد تا با طراحی این شاخص جذابیت معاملات یوآن را در بازارهای آف شور افزایش دهد .

بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه هنگ کنگ، اپراتور اصلی بازار سهام و آتی در این کشور، و شرکت تامسون رویترز با همکاری یکدیگر این شاخص را عملیاتی خواهند کرد تا بدین ترتیب این شاخص جدید ارزش یوآن چین را در مقایسه با دیگر ارزهای جهانی مثل دلار و... بررسی می کند.

این شاخص جدید که در ماه آتی رونمایی می شود به سرمایه گذاران یک شمای کلی از قدرت یوآن را در برابر دیگر رقبا نشان خواهد داد.

چارلز لی، مدیر اجرایی بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه هنگ کنگ در این خصوص اظهار داشت: این حرکت در راستای تلاش های هنگ کنگ برای ایجاد یک "کوسیستم معاملاتی عظیم" برای یوآن چین است.

بورس هنگ کنگ امیدوار است که این شاخص جدید بتواند رونق را به معاملات یوآن بازگرداند تا از این طریق جذابیت های معاملات آتی یوآن نیز برای سرمایه گذاران بیان شده و این بازار بتواند در ماه جدید معاملات آتی ارز را نیز راه اندازی کند.

401/602

کد خبر: 648055

وب گردی

وب گردی