‌رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره): برگزاری مناظرات دانشجویی گامی در راستای اجتماعی شدن دانشجویان

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: اینکه دانشجو بتواند اجتماعی شود برعهده‌ دانشگاه‌ها است که برگزاری مناظرات نیز می‌تواند کمک بزرگی به اجتماعی شدن دانشجو کند.

به گزارش ایسکنیوز به نقل از ایسنا، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حاشیه‌ اختتامیه مناظرات دانشجویی در بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید همه‌ دانشگاه‌ها با مشارکت و همبستگی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مناظرات تلاش کنند.

وی افزود: دانشجویان باید مورد تشویق قرار بگیرند و اعتقادات و نظرات خود را در کمال امنیت و البته براساس عقلانیت و اعتدال ارائه دهند.

نائینی با اشاره به سخن شهید مطهری که گفته بود دلیل نمی‌شود حرف من را همه بپذیرند ولی هرکس می‌تواند اعتقادات خود را مطرح کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند مشوق دانشجویان باشند تا آن‌ها بتوانند در مناظرات شرکت کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

وی یادآور شد: سطح برگزاری مناظرات بسیار خوب است و نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است چراکه دانشجویان قدرت حرکت خود به سمت مناظرات را افزایش داده‌اند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: محیط دانشگاه‌ها باز شده و دانشجویان می‌توانند با امنیت خاطر در مناظرات شرکت کنند و البته نظرات خود را بر اساس عقلانیت و اعتدال ارائه دهند.

نائینی برگزاری این مناظرات را در سطح جامعه بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: وقتی جوان امروز ما می‌تواند در مناظرات نظرات خود را مطرح کند و در قالب موافق و مخالف از رأی خود دفاع کند زمانی که وارد اجتماع شود نیز می‌تواند مدافع حق خود و اعتقاداتش باشد.

20101

کد خبر: 648135

وب گردی

وب گردی