استاندار سمنان :با اعتبار اختصاص یافته از سوی رئیس جمهور 6 هتل در استان سمنان ساخته می شود

استاندار سمنان از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ساخت شش هتل در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود استاندار سمنان با تأکید بر جدی بودن بحران آب در استان گفت: مطالعات انتقال آب خزر با درنظر گرفتن تمام مسائل زیست محیطی در حال انجام است.
محمدرضا خباز در نشست با نمایندگان رسانه ها در شهرستان شاهرود، با اشاره به تأکید ریاست جمهور بر لزوم پیگیری مطالعات اجرای این طرح با دقت کافی، ابرازداشت: این کار تنها به دلیل شدت زیاد بحران آب موجود در استان نیاز به عملیاتی شدن دارد.
وی با اشاره به مسدود کردن تمامی چاه های غیرمجاز استان تأکید کرد: بر اساس مصوبه اسفند سال گذشته تمامی شهرهای استان دارای سیستم فاضلاب شده و همچنین الگوی کشت گیاهان با نیاز آبی کم تر در استان اجرا می شود.
استاندار سمنان با اعلام دریافت اعتبار برای اجرای سیستم های آبیاری نوین در ۲۰ هزار هکتار از زمین های زراعی استان، تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰ هزار هکتار از زمین های استان به این سیستم ها مجهز شده اند.
خباز با بیان این مطلب که خطوط انتقال آب خزر از مسیر لوله های انتقال نفت از نکاء انجام می شود، افزود: به این ترتیب هیچ گونه مسیر جدیدی ایجاد نشده و هیچ درختی نیز قطع نخواهد شد.
وی بازگشت شوری آب به دریا و ایجاد لطمه به تالاب گرگان را از دیگر مسائل زیست محیطی مطرح شده عنوان کرد و گفت: با استفاده از فناوری نوینی که در این خصوص به کار گرفته می شود، املاح آب به دریا بازگردانده نشده و سبب شوری آن نیز نمی شود.
استاندار سمنان ادامه داد: اجرای لوله گذاری چندین کیلومتر در داخل دریا نیز سبب می شودتا هیچ گونه صدمه ای به تالاب گرگان وارد نشود.
خباز قیمت تمام شده این آب برای مردم را هر متر مکعب ۴۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این میزان ارزان ترین نرخ برای آب های انتقالی در داخل کشور است.
وی اضافه کرد: هزینه اجرای این طرح ۸۰ هزار میلیارد ریال است و تاکنون چندین کشور خارجی برای انجام آن اعلام آمادگی کرده اند.
استاندارسمنان همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص طرح انتقال آب از چشمه سارهای قطری گفت: به دلیل شکایت دو دستگاه دولتی در استان گلستان این طرح مدتی متوقف شده بود که با مذاکرات انجام شده رضایت آن ها جلب شده و پس از رفع توقیف عملیاتی می شود.
خباز خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح و همچنین انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود، دغدغه آب شرب این منطقه برطرف می شود.
توجه به گردشگری نیز پرسش دیگر خبرنگاران شاهرودی بود. استاندار سمنان از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ساخت شش هتل در استان خبر داد و گفت: این مورد یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان است تا زیرساخت های گردشگری استان تقویت شود.
خباز با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ابراز داشت: استان سمنان استعداد بالایی در زمینه گردشگری دارد و در این زمینه نمی توان تنها به بودجه های دولتی متکی بود.
همچنین توجه به واحدهای صنعتی شرق استان یکی از مطالبات خبرنگاران از استاندار بود.
وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از مجموع یک هزار و۸۹۱ واحد صنعتی استان در ایوانکی مستقر است، اظهار داشت: نزدیک بودن به بازار مصرف در تهران یکی از موارد مورد نظر سرمایه گذاران است و نمی توان آن ها را وادار به سرمایه گذاری در منطقه دیگری کرد.
وی ایجاد شرایط ویژه برای تشویق سرمایه گذران را یکی از راهکارهای موجود خواند و اضافه کرد: در صورت تمایل هر سرمایه گذار برای مشورت می توان با ایجاد شرایط مناسب آن ها را برای سرمایه گذاری در شرق استان تشویق کرد تا تعادلی در استان ایجاد شود.
همچنین در این جلسه خبرنگاران سوالاتی پیرامون مصوبات سفر ریاست جمهور، اجرای عدالت در تمام استان، اشتغال و مشکلات کارگران البرز شرقی مطرح کردند.

کد خبر: 648138

وب گردی

وب گردی