نمایندگان مجلس دهم  سوگند یاد کردند

نمایندگان مجلس دهم در مراسم افتتاحیه که از صبح امروز آغاز شده است، سوگندنامه قانون اساسی خود را برای یک دوره نمایندگی قرائت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین نشست علنی امروز و در مراسم افتتاحیه دوره دهم، نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی قیام کرده و متن سوگند خود برای دوره نمایندگی مجلس را پس از قرائت رییس سنی مجلس قرائت کردند.

عبدالرضا هاشم زایی، رییس هیئت رییسه سنی در آغاز قرائت این سوگندنامه یادآوری کرد که نمایندگان اقلیت با کتاب آسمانی خود مراسم تحلیف را به جا می آورند.

متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

204/201

کد خبر: 648145

وب گردی

وب گردی