معاون توسعه معاونت علمی رئیس جمهوری: فناوری‌های خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، قابل رقابت در بازارهای خارجی هستند

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با توجه به روند فعلی فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با این روند انتظار داریم یکی از شاخص‌ها و افتخارات ملی ما در آینده این باشد که محصولات دانش‌بنیانی با برند ملی دانشگاه آزاد اسلامی تولید و به دنیا صادر کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر علی وطنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی از نزدیک با محصولات دانش‌بنیان واحد صوفیان آشنا شد و با تولیدکننده محصولات و گروه پژوهشی واحد صوفیان دیدار کرد و برای اخذ حمایت مالی و معنوی لازم برای تولید انبوه محصول چوب و رنگ صنعتی بازیافتی راهنمایی لازم را ارائه داد.

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه این بازدید بیان کرد: با در نظر گرفتن اینکه مدت زیادی از مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و تصویب قانون تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان سال 89 نمی‌گذرد در سال 92 فقط دو شرکت دانش‌بنیان داشتیم، اما اکنون حدود 2350 شرکت دانش‌بنیان داریم.

وطنی گفت: سطح فناوری‌هایی را که بنده امروز از واحدهای مختلف مجموعه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودم، انصافا در سطح قابل قبول بین‌المللی بود که قابل رقابت در بازارهای خارجی هستند.

وی اضافه کرد: فضایی که اکنون در مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی و در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ... هست، حرکت خوبی آغاز شده و با اقدامات بعدی آن که در حال انجام است، امیدوارم روزی فرا برسد که مجموعه فعالیت‌های پژوهشی و نمونه‌های آزمایشگاهی از محصولات دانش‌بنیان تولید شده همه تجاری‌سازی شوند. منتظر روزی هستیم که شاهد یک فارغ التحصیل بیکار نباشیم و تمام دانشجویان از زمان تحصیل برای بعد از فراغت از تحصیلشان دنبال پیدا کردن و ایجاد شغلی متناسب با تحصیلاتشان با نیازهای محیط‌شان باشند.

این مسئول جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: برای موفقیت باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و شکی نیست که سال آینده اگر بخواهیم نمایشگاه را با نمایشگاه امسال و سطح فناوری و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات تجاری سازی شده را مقایسه کنیم، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه خواهیم بود و با این روند انتظار داریم یکی از شاخص‌ها و افتخارات ملی ما در آینده این باشد که محصولات دانش‌بنیانی با برند ملی دانشگاه آزاد اسلامی تولید و به دنیا صادر کنیم.

وی با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی، سند چشم‌انداز بیست ساله کشور در افق 1404 را یادآور شد و افزود: 50درصد تولید ناخالص ملی کشور باید در افق چشم‌انداز از محل اقتصاد دانش‌بنیان باشد. در سال جاری سهمی که دولت از بودجه کشور از نفت در نظر گرفته 15درصد است؛ لازمه رشد اقتصادی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات لازم از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی برای بخش خصوصی و ارائه تسهیلات دیگر است که این موارد در دولت تدبیر و امید برای حمایت این بخش تدابیر ارزشمندی اندیشیده شده است.

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان واحد صوفیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

به گزارش خبرنگار آنا، در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنا با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و مسئولان، علاوه بر بازدید از غرفه استان آذربایجان شرقی از محصولات دانش بنیان واحد صوفیان رونمایی کردند.

دستگاه مبرد اتوماتیک سیکل بسته‌آبی برای جلوگیری از هدررفت آب در آزمایشگاه‌های شیمی جدیدترین محصول در حال تجاری سازی شدن که اخیرا از سوی دانشجوی مخترع واحد صوفیان ساخته شده است به همراه چهار محصول دیگر رونمایی شد و چندین محصول دیگر در حال تجاری سازی شدن این واحد در غرفه استان آذربایجان شرقی ارائه شده است.

20101

کد خبر: 648146

وب گردی

وب گردی