رئال مادرید-اتلتیکو ؛ در مادرید چه کسی خوشحال می ماند!

دیدار رئال مادرید و اتلتیکو مادرید امشب (8 خرداد ماه) از ساعت 23:15 در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان مقابل هم صف آرایی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، فینال لیگ قهرمانان اروپای 16-2015 امشب در حالی میان دو تیم مادریدی به قضاوت مارک کلاتنبرگ انگلیسی برگزار می شود . این درحالی است که رئال مادرید با 10 قهرمانی پر افتخارترین تیم این رقابت ها می باشد و آخرین بار در فینال 2014 برابر همین تیم اتلتیکو موفق به پیروزی و کسب جام قهرمانی این مسابقات شد.

رئال مادرید

رئال مادرید این فصل را با رافا بنتیز شروع کرد و از همان ابتدا می شد حدس زد که شرایط برای بنیتز سخت خواهد بود. او تا میانه فصل هم حتی دوام نیاورد و پس از تساوی برابر والنسیا از کارش برکنار شد و جای خودش را به زیدان داد. زیدان پس از روی کار آمدن از همان ابتدا تاثیرات مثبتش را نشان داد و در پایان فصل بعد از فرار و نشیب های بسیار به فینال لیگ قهرمانان رسید و حالا بزرگترین و مهم ترین چالش دوران مربیگری اش را پیش رو دارد.سرنوشت فصل رئال تمام و کمال به پیروزی یا شکست در فینال لیگ قهرمانان بستگی دارد. جایی که زیدان می تواند با فتح اوندسیما، خودش را تبدیل به فرشته فصل رئال مادرید کند و جای پایش را نیز دست کم برای چند سال در برنابئو محکم کند.
با این حال زیدان دغدغه های زیادی برای این فینال دارد و مهم ترین دغدغه نیز میزان آمادگی کریس رونالدو است. کیفیت خط حمله رئال تا حد زیادی به آمادگی رونالدو بستگی دارد و زیدان امیدوار است شماره 7 معروف شنبه شب در بهترین فرم خودش قرار داشته باشد. زیدان در تک دیدارش به عنوان سرمربی رئال مقابل اتلتیکو شکست خورده اما این بار شرایط متفاوتی حکم فرما خواهد بود.
مسئله مهم دیگر مهره های خط میانی زیدان در این دیدار است. جایی که او باید مشخص کند با مثلث کاسمیرو، کروس، مودریچ وارد میدان شود یا از بازیکنان فانتزی اش همچون خامس و ایسکو بهره گیرد. در هر صورت برای زیدان دیدار مقابل اتلتیکو مهم عترین چالش دوران حرفه ایش به عنوان مربی خواهد بود. جایی که او باید ثابت کند می تواند آینده ای درخشان به عنوان یک سرمربی موفق داشته باشد.


اتلتیکو مادرید

سیمئونه این فصل را هم همانند چند فصل گذشته خوب شروع کرد و پا به پای رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا جلو آمد. او هم در این فصل چالش های بسیاری پیش رویش بود ولی در پایان باز هم در لالیگا نتوانست به قهرمانی برسد و سوم شد. ولی در اروپا شرایط برای آن ها خیلی بهتر بود. اتلتیکو با وجود قرعه بسیار سختی که برای رسیدن به فینال داشت، هیچ تیمی جلودارش نبود و پس از حذف کردن تیم های بارسلونا و بایرن مونیخ حالا در دیدار نهایی باید به مصاف رقیب همیشگی اش یعنی رئال مادرید برود. سیمئونه زمان کافی در اختیار داشته تا کامل تیمش را آماده دیدار مقابل رئال کند. مسئله ای که دو سال پیش به علت درگیر بودن در لالیگا ممکن نبود و باعث شد تا بازیکنان اتلتیکو در دقایق پایانی کم بیاورند.
با این حال این بار شرایط متفاوت است. اتلتیکو متمرکزٰ، سرحال و آماده است و این می تواند برگ برنده سیمئونه باشد. برای تیمی که بارسلونا و بایرن گواردیولا را حذف کردهٰ دیدار مقابل رئال چالش ویژه ای محسوب نمی شود. خود باوری همچنان مهم ترین رمز موفقیت سیمئونه و بازیکنان اتلتیکو مادرید است و آن ها قصد دارند با اتکا به همین پارامتر، شنبه شبی تاریخی را برای خود رقم بزنند.
تورس و گریزمانٰ مهم ترین عناصر هجومی اتلتیکو خواهند بود و سیمئونه امیدوار است همکاری استثنایی این دو بازیکن بار دیگر در مهم ترین بزنگاه ها به کمک تیمش بیاید. دژ محکم دفاعی اتلتیکو نیز که دیگر نیازی به نوشتن ندارد؛ دژی که پس از از پای در آوردن بارسا و بایرن، اعتماد به نفس فوق العاده دارد. قهرمانی در چمپیونزلیگ آخرین ماموریت سیمئونه در اتلتی است. ماموریتی که سیمئونه با تمام کردن آن، می تواند نام خودش را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ماندگار کند.

پیشینه رقابت های دو تیم در اروپا :

این دو تیم تا به امروز در 6 بازی اروپایی به مصاف هم رفته اند. اولین بار به سال 1959 بر می گردد که دو تیم بمصاف هم رفتند و رئال با نتیجه 2-1 به برتری رسید و در بازی برگشت اتلتیکو 1-0 برنده شد که به همین دلیل بازی برای بار سوم برگزار شد. پس از این 3 بازی نوبت به فینال معروف لیسبون می رسد که در سال 2014 در فینال لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید با نتیجه 4-1 به برتری رسید.
پس از آن سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی اروپا به هم رسیدند و بازی رفت دو تیم در کالدرون 0-0 شد و بازی برگشت نیز با تک گل چیچاریتو به سود رئال به پایان رسید.

مصاحبه سرمربیان دو تیم :

زین الدین زیدان:
برای بودن در اینجا سخت کار کرده ایم. بازی فینال مستحق هر دو تیم است. از کاری که انجام داده ایم خوشحالم چون زیاد اذیت شدیم اما به فینال صعود کردیم. شما هرگز نمی دانید که چه اتفاقی رخ می دهد اما آماده بازی هستیم. ک شب دیگر مانده است. میخوابیم و فردا یک فینال عالی را خواهیم ساخت. فردا اذیت خواهیم شد و مسلما این را حس می کنیم اما اگر میخواهید برنده باشید باید رنج بکشید.


دیگو سیمئونه:
در شروع بسیار پر تنش و بازی متعادلی خواهد بود. حضور کاسمیرو در مرکز زمین به آن ها کمک می کند تا بهتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند. آن ها همیشه قدرت تهاجمی خود را در شروع بازی حفظ می کنند. کار و گروهی که ما در این باشگاه کرده ایم این است که همه بازیکنان به طور مداوم در حال بازسازی و پیشرفت خودشان هستند و این چیزیست که در این باشگاه باارزش است.

آمار و حقایقی از دو تیم:

رئال مادرید در 6 بازی از 7 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان کلین شیت کرده است.
در 4 دیدار آخر دو تیم در همه تورنمنت ها کمتر از 2/5 گل رد و بدل شده است.
رئال مادرید در 12 بازی از 13 دیدر آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است.

** پیش بینی وبسایت هو اِسکورد: رئال مادرید 0 - 1 اتلتیکومادرید

ترکیب احتمالی دو تیم :

604/602

کد خبر: 648178

وب گردی

وب گردی