پیکر مرحوم محمد علی شعاعی  تشییع شد/تصاویر

مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدعلی شعاعی؛ معاون اسبق امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور فرهنگی وزیر روز شنبه  (8 خرداد ماه) با حضور چهره‌های فرهنگی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم تشییع پیکر زنده یاد شعاعی، احمد مسجد جامعی، محمدحسین صفار هرندی و سید محمد حسینی وزیران اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وزیر، مدیران فرهنگی و جمعی از کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم شعاعی گفت: آقای شجاعی چندان اهل گفت و گو درباره اقدامات و فعالیت های خود نبودند و حتی فهرستی که از سوی خانواده وی درباره اقدامات مرحوم شعاعی گردآوری شده است، چندان ابعاد فرهنگی وی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: مرحوم شعاعی بنیان‌گذار برگزاری کنگره ایران‌شناسی بعد از انقلاب اسلامی بود و بسیاری از ایران‌شناسان را از اقصی نقاط جهان برای حضور در این کنگره دعوت کرد.

مسجدجامعی با اشاره به سابقه حضور مرحوم شعاعی در جبهه‌‌های جنگ گفت: وی نزدیک به 2 سال در جبهه‌های جنگ حضور داشت و جانباز نیز بودند. وی شخصیت بسیار برجسته‌ای داشت و بسیار عالم‌تر، فداکارتر، فرهنگی‌تر و حق‌جوتر از آن بود که نشان می‌داد.

وی افزود: در حوزه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی نیز مرحوم شعاعی پیشگام بود و زمانی که قرار بر برگزاری جایزه پروین برای اولین بار شد، مرحوم شعاعی مسئول این کار شدند و با جدیت این طرح را پیگیری کرد و برای این کار آثار برگزیده بسیاری از جشنواره‌های کتاب را مطالعه و بررسی کرد.

مسجد جامعی درباره قرآن‌پژوهی مرحوم شعاعی نیز گفت: آقای شعاعی بیشتر مایل بود تا نام وی در حوزه قرآن پژوهی مطرح شود و یادداشت‌های 2 هزار صفحه‌ای درباره مفاهیم قرآنی آماده کرده است، که امیدورام تا سال آینده منتشر شود.

وی در پایان گفت: فقدان این چهره فرهنگی را به تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده وی آرزوی مسالت دارم و امیدوارم که ما را در غم خود شریک بدانند.

همچنین در این برنامه و پس از انجام مداحی، حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان برخی از خصایص و ویژگی‌های زنده‌یاد شعاعی پرداخت.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد علی شعاعی چهره هایی همچون حجت الله ایوبی، سید عباس صالحی، سید محمد بهشتی، محمدعلی ابطحی، علی اکبر اشعری و ... حضور داشتند.

بر اساس این گزارش پیکر مرحوم شعاعی بعد از اقامه نماز به امامت حجت السلام حشمتی برای تدفین به قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) منتقل شد. مراسم یادبود زنده یاد شعاعی، فردا یک شنبه ۹ خرداد از ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵ در مسجد الغدیر واقع در بلوار میرداماد تهران برگزار می شود.

502502

کد خبر: 648272

وب گردی

وب گردی