رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:مراکز علمی در نظریه پردازی، راهکارهای علمی  و عملی  اقتصاد مقاومتی را تبیین نمایند

علی شاهینی مدرس حقوق دانشگاه ضمن بیان این مطلب افزود: مراکز علمی در نظریه پردازی، راهکارهای علمی و عملی اقتصاد مقاومتی را تبیین نمایند و در عین حال دستگاه های اجرایی و نهادهای غیردولتی و خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل خود را با مراکز علمی افزایش داده و از توانمندی های اساتید و فرهیختگان مراکز دانشگاهی بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود وی افزود: دانشگاه زمانی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش شایسته و محوری را ایفا نماید که اولا زمینه این بهره مندی بازسوسی دست اندکاران مهیا و در عین حال فرهیختگان و اساتید دانشگاه ها خود به این نتیجه رسیده باشندکه اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راهکار توسعه دانش محور با حفظ استقلال وارزش های اسلامی است.

این مدرس حقوق دانشگاه افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، باور ملی درکارآمدی و در عین حال اراده وتصمیم قاطع دست اندرکاران اقتصاد وحاکمیت ودولت در اجرای این دیدگاه در اقتصاد است.

علی شاهینی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با تکرار این عناوین ممکن نیست بلکه بخش های مختلف دولتی و خصوصی وظایف هر بخش را مشخص و برای تحقق آن برنامه ارائه دهند بطوریکه هر مجموعه بدانند در تحقق اقتصاد مقاومتی عملا چه اموری را باید انجام و از چه اموری پرهیز نماید و زمان نیل به اهداف چگونه است.

این مدرس دانشگاه گفت: تاکید مکرر و نامگذاری های مستمر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت و ضرورت این امر و شاید عدم تحقق واقعی و یا توجه کمتر به آن از سوی دست اندرکاران باشد لذا ضرورت دارد مراکز فرهنگی و علمی به تشریح ارزش ها و تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بپردازند.

شاهینی افزود: ارائه یک طرح و برنامه واحد توسعه از سوی غرب برای کشورهای درحال توسعه و مخصوصا کشورهای اسلامی نه عملی است و نه واقعی. زیرا هر منطقه و کشوری دارای ویژگی های متفاوت و منحصربفرد می باشد لذا برنامه های توسعه برای هر کشوری مخصوصا کشور جمهوری اسلامی ایران باید براساس زیرساخت ها، منابع انسانی، منابع اقتصادی، نظام های فرهنگی، ارزشی، دینی و سیاسی ودر عین حال بومی باشد.

علی شاهینی افزود: مهمترین چالش اقتصادی ایران اتکاء به نفت و دولتی بودن اقتصاد می باشد و در عین حال اجرای سیاست های نظام پولی و اقتصادی سازمان های بین المللی در سال های گذشته از دیگر مشکلاتی است که گریبان گیر اقتصاد ایران است و برون رفت از این سه چالش بزرگ اقتصادی در ایران صرفا از طریق اقدام و عمل و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: 648296

وب گردی

وب گردی