وقوع گرد و خاک درمناطقی از مرکز کشور و  استان های غربی و تهران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش دمای نوار شمالی کشور، از وقوع گرد و خاک در مناطقی از مرکز کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور انتظار می رود.

او گفت: در روز دوشنبه 10 خرداد، علاوه بر شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز نیز پیش‌بینی می‌شود. در این روز در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار همراه با وزش باد حاکم خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: با توجه به شکل‌گیری پدیده گرد و خاک بر روی کشور عراق، امروز برای مناطقی از استان‌های واقع درغرب و جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 خرداد، در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از مرکز کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود. همچنین در روز دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود. از روز سه‌شنبه 11 خرداد، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور انتظار می‌رود.

او در پایان درمورد وضعیت دمای هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 9 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 22 و 36 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 10 خرداد، کمی ابری، در بعضی ساعات باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 33 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود..

105105

کد خبر: 648385

وب گردی

وب گردی