مرغ ارزان شد/دلایل توقف صادرات تخم مرغ به عراق

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: طی چند روز گذشته عدم عرضه مرغ توسط مرغداران به  کشتارگاه ها منجر به کمبود این محصول در بازار و همچنین افزایش قیمت آن شد.

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره قیمت مرغ در اولین روز هفته گفت: نرخ این محصول نسبت به روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در بازار با کاهش همراه بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: قیمت مرغ در هفته گذشته به 7100 تومان در بازار رسید اما در روز جاری قیمت این محصول کاهش یافته و درحال حاضر 6600 تومان شده است.

یوسف خانی دلیل افزایش نجومی قیمت مرغ در هفته گذشته را اینگونه بیان کرد: طی چند روز گذشته به دلیل عدم عرضه مرغ توسط مرغداران به کشتارگاه ها منجر به کمبود این محصول در بازار و همچنین افزایش قیمت آن شد.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطرنشان کرد:‌ از شب گذشته مرغداران اقدام به تحویل مرغ به کشتارگاه ها کردند که این امر دلیلی بر کاهش قیمت این محصول در بازار شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیور درباره اینکه قیمت مرغ با توجه به تعطیلات پیش رو چه تغییری خواهد کرد، گفت: نرخ این محصول در تعطیلات هفته آینده تغییری نخواهد کرد اما در صورت تغییر، به دلیل سفرهای پیش روی مردمی و همچنین کاهش تقاضا ارزان خواهد شد.

یوسف خانی درباره توقف صادرات تخم مرغ به کشورهای دیگر گفت: صادرات ما تنها به کشور عراق بوده که در حال حاضر صادرات به این کشور متوقف شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهیدلیل توقف صادرات را اینگونه بیان کرد: فعال بودن کشور ترکیه در عرصه صادرات به عراق منجر به کاهش سفارش عراق به ایران شده، بنابراین عراق به دلیل کیفیت مطلوب محصولات ترکیه نسبت به ایران در راستای خرید از این کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار گفت: در حال حاضر قیمت این محصول در بازار به کیلویی 3000 تومان رسیده است.

یوسف خانی در پایان بهترین اقدام در راستای تحرک صادرات به دیگر کشورها گفت: تنها در صورت برداشتن موانع صادراتی قادر به صادرات محصولات خود به اکثر کشورها خواهیم بود.

401/601

کد خبر: 648403

وب گردی

وب گردی