دستگیری  سارقانی که با پوشش  مامور از   افغان ها سرقت می کردند/ دایی و خواهر  زاده فقط روزهای زوج  کار می کردند

دایی و خواهر زاده سارق که در پوشش مامور از اتباع افغان سرقت می کردند، در اعترافاتشان مدعی شدند فقط روزهای زوج به سرقت می رفتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر بیستم اردیبهشت امسال جوانی افغان با مراجعه به کلانتری ۱۳۱ شهرری به ماموران اعلام کرد که دو سرنشین یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره ای تحت عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر اقدام به بازرسی بدنی و نهایتا سرقت مدارک شناسایی و وجوه نقد همراه وی کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تحت پوشش مامورو به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۰:۳۰ روز حادثه از میدان اصلی شاه عبدالعظیم به مقصد ورامین، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه ۴۰۵ نقره ای رنگ دارای دو سرنشین و به شماره انتظامی ایران ۷۷ / *** هـ ۱۱ شدم. در بین مسیر متوجه شدم که آنها به همراه خود بی سیم، دستبند و شوکر دارند؛ آنها خودشان را مامور مبارزه با موادمخدر معرفی کرده و به این بهانه شروع به بازرسی بدنی کرده و تمامی وجوه نقد و مدارک شناسایی ام را از من گرفتند. پس از طی مسافتی کوتاه از من خواستند تا از ماشین پیاده بشوم اما پیش از تحویل دادن مدارک و پول هایم، به سرعت از محل متواری شدند. در آن لحظه تنها موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها شدم.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از خودرو پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ متعلق به سارقان، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مالک خودرو به نام ناصر شدند. با شناسایی تصویر ناصر توسط شاکی پرونده، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام سوم خرداد کارآگاهان به محل سکونت ناصر در محدوده میدان تسلیحات مراجعه کرده و در بررسی میدانی موفق به شناسایی خودرو پژو ۴۰۵ نقره ای پارک شده در یکی از کوچه های فرعی شدند. سرانجام در حالیکه "ناصر" به همراه جوانی حدودا ۲۵ ساله قصد سوار شدن به پژو ۴۰۵ را داشت، کارآگاهان هر دو نفر آنها را دستگیر و در بازرسی از این دو موفق به کشف و توقیف یک رشته دستبند و یک عدد شوکر شدند.

با انتقال دو متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شاکی پرونده، هر دو نفر صراحتا به دهها فقره سرقت تحت پوشش مامور از کارگران افاغنه اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات و بررسی مشخصات هر دو متهم به نام های ناصر ۲۹ ساله و امین ۲۵ ساله و دارای نسبت فامیلی با یکدیگر بوده و دایی و خواهرزاده هستند.

هر دو متهم در اظهاراتشان صراحتا به دهها فقره سرقت تحت پوشش ما مور از کارگران افاغنه، در مناطق مختلف شهرری و همچنین شهر تهران به ویژه در مناطق مشیریه، رسالت، امام حسین، مسعودیه و ... اعتراف کردند.

متهمان در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود عنوان کردند: بیشتر اوقات با مراجعه به محل تجمع کارگران در میادین اصلی، ابتدا یک نفر را به عنوان کارگر سوار ماشین کرده با معرفی خود به عنوان مامور ورود غیرقانونی به کشور یا توزیع موادمخدر را مطرح و به این بهانه شروع به بازرسی و بررسی اسناد و مدارک شناسایی افراد می کردیم.در پایان و پس از گرفتن وجوه نقد و مدارک شناسایی، افراد را از ماشین پیاده و در یک لحظه از محل متواری می شدیم. گاهی اوقات نیز کارگران افاغنه را به عنوان مسافر سوار می کردیم و به همان شیوه از آنها سرقت و از محل متواری می شدیم.

با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و بررسی زمان های سرقت مشخص شد که تمامی سرقت های آنها در روزهای شنبه، دوشنبه یا چهارشنبه انجام شده است ؛ در پیگیری نحوه انتخاب زمان سرقت، متهمین در اظهارات خود عنوان داشتند:پلاک خودرو ما زوج بود و به همین علت ما تنها روزهای زوج اقدام به سرقت می کردیم تا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف یا جریمه نشویم.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت تحت پوشش مامور و شناسایی متهمان توسط تعدادی از شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم برای شناسایی توسط شکات و مالباختگان، از سوی مقام قضایی صادر شده است. لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 648405

وب گردی

وب گردی