اتصال خط آهن آذربایجان به مرز ایران

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ضمن اعلام اتصال خط آهن آذربایجان به مرز ایران از آغاز مذاکرات برای خط آهن آستارا – رشت نیز آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشور عصر شنبه با حضور در مراسم روز ملی آذربایجان در سفارت این کشور اظهار داشت: در روابط ایران و آذربایجان هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد؛ مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی مربوط به نفت و گاز می‌شود و حتی گفته می‌شد ایران و آذربایجان نباید در این زمینه همکاری کنند ولی خوشبختانه شاهد گسترش تعامل این دو کشور هستیم.

وی با بیان این که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شاهد بهترین سطح روابط تهران و باکو بودیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه رییس جمهوری دو کشور بیش‌ترین آمار رفت و آمدها را به خود اختصاص دادند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با اعلام اینکه خط آهن آذربایجان به مرز ایران خواهد رسید، گفت: مذاکرات برای خط آهن آستارا – رشت نیز آغاز شده است.

رحیم پور افزود: همچنین کریدور شمال به جنوب نیز جزو برنامه‌های ما محسوب می شود و مقدمات آن به خوبی در حال انجام است.

وی برای مردم آذربایجان و کل منطقه قفقاز آرزوی امید و آرامش کرد و گفت: اقدامات لازم جهت دستیابی به امنیت در این منطقه برداشته شده و امیدواریم این امنیت و آرامش برای مردم آذربایجان فراهم شود.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد استقلال کشور آذربایجان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت.

وی در پایان به سفیر جدید آذربایجان خیر مقدم گفت و از این که وی یک ایران‌شناس است اظهار خرسندی کرد.

بیست و پنجمین سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان برگزار شد و در این مراسم تعداد زیادی از سفیران از کشورهای افغانستان،‌ ژاپن، پاکستان، ترکیه و ... حضور یافتند و از کشورمان نیز به غیر از معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت نیز حضور پیدا کرد.

401/601

کد خبر: 648523

وب گردی

وب گردی