دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان اسلامی دانشجویان با مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی/فعالیت قانونی تشکل ها با هر سلیقه سیاسی

اعضای شورای مرکزی اتحادیه دوم تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (سادا) با حجت الاسلام حسن نمازی مدیر کل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه حجت الاسلام نمازی با اشاره به ذات حقیقت طلب، پرسشگر و آرمانگرای دانشجو، مهمترین و اصلی ترین شاخصه ی فعالیتهای دانشجویی را تعالی اندیشه در جامعه دانست و فعالیت تشکل های دانشجویی را به عنوان نهادی خودجوش موجب هدایتگری در مسائل فرهنگی - اجتماعی سیاسی برشمرد.
وی با اشاره به تبیین رویکرد اصلی دبیرخانه تشکل ها به قانون و با اشاره به تاکیدات ریاست دانشگاه مبنی بر فعالیت تشکل های دانشجویی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر لزوم توجه به قوانین و بخشنامه های دانشگاه خاطر نشان کرد همه تشکل ها با هر سلیقه سیاسی در چارچوب قوانین و مقررات حق فعالیت داشته و اعمال سلایق شخصی هیچ جایی برای نفوذ در بدنه تشکل های دانشجویی نخواهد شد.
مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی با اشاره به اعتبار یکساله انتخابات تشکل ها، برگزاری به موقع انتخابات را از مصادیق قانون مداری تشکل ها دانسته و تشکلی که فاقد انتخابات باشد را فاقد صلاحیت فعالیت دانست.
نمازی همچنین خواهان کیفی شدن فعالیت تشکل های دانشجویی و تنظیم برنامه راهبردی بلند مدت و میان مدت از سوی اتحادیه تشکل ها شد و این امر را ضروری دانست و گفت: اتخاذ نگاه کلان به مسائل توسعه محور جامعه از وظایف تشکل ها است.
گفتنی است در ابتدای این دیدار محمدعلی سعادتی دبیرکل سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) با اشاره به برگزاری انتخابات اتحادیه دوم در سال گذشته به ارائه گزارشی از عملکرد چندماهه این اتحادیه پرداخت و از برگزاری انتخابات تشکل های عضو این اتحادیه خبر داد. دبیرکل سادا همچنین با اشاره به برگزاری نشست شورای مرکزی اتحادیه دوم به طرح مسائل و مشکلات موجود پرداخت.

20101

کد خبر: 648623

وب گردی

وب گردی