معاون وزیر آموزش‌وپرورش:  مراکز غیردولتی پرورشی در کشور راه‌اندازی می شود /عده‌ای به دنبال تخریب آموزش‌وپرورش هستند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراکز غیردولتی پرورشی در کشور راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرضیه گرد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام این خبر گفت: آموزش و پرورش، مهمترین دستگاه اجرایی کشور است که با انجام کار فرادستگاهی نقش موثری در توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

او از قانون شورای آموزش و پرورش و قانون مدارس غیردولتی به عنوان مترقی‌ترین قانون‌ها نام برد و ادامه داد: شورای آموزش و پرورش از مهمترین شوراها است، زیرا از بالاترین مقام اجرایی تا نزدیک ترین افراد به مردم در این شورا نقش دارند.

گُرد تربیت انسانهایی متعهد، مترقی و عالم را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: نقش موثر آموزش و پرورش در توسعه و تعالی کشور انکار ناپذیر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مردم باوری و راستگویی به مردم، مهترین شعار دولت تدبیر و امید است، گفت: استفاده از مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش یک امر حیاتی و اجتناب ناپذیر است.

گُرد از انعقاد تفاهم نامه همکاری با شورای عالی استان ها، سازمان مدیریت برنامه ریزی و وزارت مسکن در راستای رفع مشکلات مدارس و مراکز غیر دولتی نیز خبر داد، افزود: عده‌ای که به دنبال تخریب آموزش و پرورش در بخش خصوصی سازی هستند، باید بدانند کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، مهمترین هدف آموزش و پرورش از خصوصی سازی مدارس است.

او از طرح خرید خدمات آموزشی به عنوان یک رویکرد جدید در بحث مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش نام برد و گفت: با اجرای این طرح کمبود نیروی انسانی متخصص از قبیل مربی پرورشی، بهداشت و تربیت بدنی در مدارس مجری طرح رفع و بر اساس بررسی‌ها کیفیت بخشی به آموزش در این مدارس محقق شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: آموزش و پرورش استان کرمان یکی از موفق ترین استانها در طرح خرید خدمات آموزشی از لحاظ کمی و کیفی است.

گُرد افزود: فعالیتهای آموزش و پرورش استان کرمان در بحث کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی در دوسال اخیر در وزارتخانه چشمگیر است.

او از شورای موسسان به عنوان بازوی توانمند مسئولان آموزش و پرورش نام برد و گفت: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به اهداف پرورشی و آموزشی ضروری است.

20103

کد خبر: 648638

وب گردی

وب گردی