20 باشگاه بدنسازی به دلیل نگهداری داروهای غیر مجاز قاچاق پلمب شد

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: 20 باشگاه بدنسازی به علت نداشتن مجوز قانونی و نگهداری داروهای غیر مجاز قاچاق پلمب شد.

به‌ گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، طاهری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با اشاره به تخلفات باشگاه‌های ورزشی اراک گفت: با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر استفاده و فروش مواد نیروزا و غیر مجاز و استفاده از موسیقی‌های غیر مجاز و تخلفات دیگر در باشگاه‌های بدنسازی، پروش اندام(مردان و بانوان) و بیلیارد در سطح شهر اراک و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق شهروندی مردم شهر اراک نسبت به تشکیل یک تیم عملیاتی با حضور نمایندگان تام الختیار دادستانی، پلیس اماکن عمومی، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی اقدام و ازتمامی باشگاه های فعال مجاز و غیر مجاز در این حوزه به طور کامل و دقیق بازرسی لازم به عمل آمده است.
او گفت: طبق اعلام اداره ورزش و جوانان تعداد 123 باشگاه پروش اندام(آقایان و بانوان) و بیلیارد در شهر اراک فعالیت دارند که تعداد 51 باشگاه فعال مورد بازرسی قرار گرفت، از این تعداد 30 باشگاه بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند و 20 باشگاه نیز به علت نداشتن مجوز قانونی و نگهداری داروهای غیر مجاز قاچاق پلمب شد.

به گفته این مقام مسئول یکی از باشگاه‌ها به علت نگهداری و فروش غیر مجاز داروهای قاچاق اعم از (1096 عدد قرص ، 10 کیلو و 500 گرم دارو و یک عدد آمپول)پلمب و پرونده مذکور به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و مقدار 1096 عدد انواع قرص و مقدار 12 کیلو و دویست گرم داروی غیر مجاز و یک عدد آمپول غیر مجاز کشف شده نیز جهت بررسی و اقدام قانونی لازم به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.

او گفت: در خصوص مابقی باشگاه‌ها مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان نسبت به بررسی وضعیت آنها اقدام و نتیجه را به این مرجع قضایی برای صدور دستور مقتضی ارسال کند.

طاهری از برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده این دادستانی در اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک با حضور سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان، شورای معاونین حراست و بازرسی و اعضای کمیسیون ماده 5 ورزش و جوانان خبر داد.

او اخذ استعلامات مربوط اقدام و با دادن مهلت رفع اشکال بین شش ماه تا یک سال به آنها مجوز موقت فعالیت صادر و به این دادستانی اعلام تا دستور فک پلمب صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: همچنین مقرر شد هر سه ماه یک بار از تمامی باشگاه های پروش اندام و بیلیارد اراک بازدید و گزارش کاملی از چگونگی فعالیت و تخلف آنها به این دادستانی جهت صدور دستور اقدام مقتضی ارسال شود و در صورت بروز هر گونه تخلفی در باشگاه ها مراتب تخلف به غیر از مراجع ذیربط به این دادستانی نیز اعلام شود.

دادستان اراک در پایان به عزم و جدیت دستگاه قضایی در زمینه سلامت سازی باشگاه‌ها تاکید کرد.

105105

کد خبر: 648682

وب گردی

وب گردی