رمضان زاده:  دوگانه‌ی بین عارف و لاریجانی تعریف نشده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که از نظر اصلاح طلبان دوگانه‌ی بین عارف و لاریجانی تعریف نشده است، گفت: انتخاب لاریجانی به عنوان ریاست مجلس برای ما نگرانی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله رمضان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم اظهار کرد:‌ خوشحالیم اصولگرایان به کسی رای دادند که به او توهین می‌کردند و جلسه او را به هم می‌زدند، این یک نکته مثبت است و نشان می‌دهد کشور در جهت اعتدال گام برمی‌دارد.

وی در ادامه افزود:‌ بخشی از دوستان ما این بحث را داشتند که اتفاقی که افتاده تعیین تکلیف بین طرفداران و مخالفان برجام است که به هر حال طرفداران برجام رای آوردند، این یک نکته مثبت دیگر است.

رمضان‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در مجلس ششم که اکثریت با اصلاح طلبان بود افراد ثابت قدمی وجود داشتند و پای رای خود می‌ماندند، اظهارکرد:‌ من این مجلس را نسبت به مجلس ششم ثابت قدم‌تر می‌دانم. در مجلس ششم ما 80 نفر ثابت قدم داشتیم، اما در مجلس دهم 103 نفر ثابت قدم هستند. البته باید فشارهای بیرونی به منتخبین برای این که رای خود را چگونه تنظیم کنند را هم در نظر گرفت.

وی افزود: در مجموع من این انتخاب را مثبت می‌دانم ، زیرا برای اولین بار در 12 سال گذشته ما در هیات رئیسه حضور داریم ، 103 پای کار داشته و یک فراکسیون قدرتمندی داریم این ها نشان می‌دهد که اتفاق مثبتی افتاده و ما بابت آن خوشحالیم. البته خوشحالیم که اصولگرایان نیز خشنودند و رایشان به ما نزدیک شده است.

وی در ادامه درباره‌ی این که گفته می‌شود با ترکیب هیات رئیسه تکلیف اکثریت و اقلیت مجلس مشخص شد گفت: اصولگرایان ادعا می‌کردند 188 رای دارند ما مشکلی نداریم که اکثریت مجلس از جناح آقای لاریجانی باشد. مهم این است که ما یک فراکسیون قوی با حداقل 103 داریم و مطمئنیم در انتخاب هیات رئیسه دائمی هم تعداد آرای دائمی ما بیشتر می‌شود چون فشارها دیگر کارآمد نخواهد بود و ما نگرانی دیگر درباره‌ی ترکیب مجلس نداریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان افزود: اکثریت و اقلیت در مجلس دهم حول محور اعتدال و حمایت از دولت شکل می‌گیرد.

202/201

کد خبر: 648713

وب گردی

وب گردی