حبیبی: ترکیب مجلس هر طور باشد باید مطالبات حقیقی مردم  را پیگیری کند

 دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس باید مصوبات خود را در برجام مطالبه کند و از طریق نظارت دقیق مسیر درستی برای اجرای برجام تعیین نماید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب گفت، : اگر نمودار فزاینده قدرت ملت ایران و قدرت انقلاب اسلامی در جهان را طی نیم قرن اخیر رسم کنیم ملاحظه خواهیم کرد که این قدرت روز به روز افزایش می‌یابد به طوری که امروز جمهوری اسلامی یکی از تعیین کنندگان معادلات قدرت و اثرگذار در منطقه و جهان است.

حبیبی با اشاره به ۵ نامه اوباما به رهبری معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: اینکه رئیس جمهور یک کشور مقتدر و استعمارگر با این لحن نامه‌هایی خطاب به رهبری دارد نشان قدرت اسلام و قدرت ملت در رویارویی با استکبار جهانی است.

وی افزود: باید دید که در وراء این نامه‌ها چیست؟ و متناسب با اقتدار نظام و نقشه‌های پشت پرده آن را تحلیل کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطر نفوذ را در جمهوری اسلامی جدی دانست و با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و نیز دانش آموخته‌های دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: تکیه رهبری معظم انقلاب روی اقتدار ملی و جهاد کبیر به عنوان تنها راه پیشرفت و مقابله با نفوذ فوق‌العاده مهم است و همه باید این جهاد کبیر را به گونه‌ای انجام دهند که حق جهاد را به جا بیاورند.

وی افزود: نکته‌سنجی رهبری در نه گفتن به کفار و مشرکین به عنوان جهاد کبیر همواره باید مد نظر مسئولان باشد. وجود هر گونه روحیه سازشکارانه در مقابل این جهاد کبیر قرار می‌گیرد.

حبیبی خاطر نشان کرد: اکنون با مجاهدت رهبری در مدیریت جامعه اسلامی و انقلابی پس از ارتحال امام(ره) ملت ایران به آنچنان اقتداری رسیده است که یک نظام نیرومند با تکیه به ارزشهای الهی و معیارهای قرآنی و یک دولت نیرومند و مستقر را در منطقه پدید آورده است که تندبادهای سیاسی و بحرانهای جهانی کمترین تأثیری در آن ندارند.

وی با اشاره به شکل‌گیری مجلس خبرگان و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس تصریح کرد: دوره جدید یکی از نهادهای نیرومند انقلاب که نقش صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام و به خصوص ولایت فقیه جایگاه را دارد هفته گذشته شکل گرفت. دشمن با ترکیب هیئت رئیسه جدید و آرامش حاصل از انتخابات مجلس خبرگان و استقرار این نهاد مقدس از نفوذ در این نهاد تعیین کننده نا امید است. ملت ایران با هوشمندی و بصیرت در نا امید کردن دشمن به ویژه انگلیس خبیث حرف آخر را زدند.

حبیبی با اشاره به افتتاح مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری دو اولویت فوری برای مجلس را برشمردند. ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاوم. ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم دولت را در کارآمدی با اهتمام به این دو اولویت کمک کنند و اگر از این مسیر انحرافی پدید آمد با نظارت دقیق و هوشمندانه آن را به ریل اصلی حرکت انقلاب برگردانند.

وی با تبریک به آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس افزود: انتخاب آقای لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم به گمانه‌زنی‌های ۶ ماهه اخیر پایان داد و نسبت اکثریت و اقلیت را شفاف کرد.

حبیبی گفت: برخی ایران را فقط تهران می‌دانند در حالی که ما کشوری به وسعت یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع داریم و همه کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند حقوق مساوی دارند. نمایندگان محترم تهران همانقدر نماینده هستند که وکلای مردم مشهد، اصفهان، تبریز و سایر نقاط کشور نماینده ملت هستند.

وی افزود: ترکیب مجلس هر طور باشد باید پیگیر مطالبات حقیقی مردم باشد. مردم دغدغه‌هایی دارند که به مراجع عالیقدر منعکس نموده‌اند. مردم حداقل ده دغدغه مهم دارند که مجلس و دولت باید به آن توجه و اهتمام کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع اخیر وزارت خارجه آمریکا که ایران باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند و اگر می‌خواهد از مواهب برجام برخوردار شود باید در سیاستهای داخلی خود تجدید نظر کند، گفت: دولت باید این گستاخی‌ها را با موضع‌گیری انقلابی پاسخ بدهد و مجلس هم به عنوان نقطه اتکای مردم انقلابی باید پاسخی قاطع و پشیمان کننده‌ای به فزون‌خواهیهای آمریکا بدهد.

وی افزود: مجلس باید مصوبات خود را در برجام مطالبه کند و از طریق نظارت دقیق مسیر درستی برای اجرای برجام تعیین نماید.

حبیبی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و آنها را در مرز بحران دانست و تاکید کرد: دولت و مجلس باید با بسته های حمایتی از محرومین و مستضعفین جلوی این بحران را بگیرند. نابسامانی‌های اقتصادی و بیکاری زمینه‌ساز بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی است.

وی افزود: یکی از محرک های آسیب‌های اجتماعی موضوع بیکاری به ویژه بیکاری فارغ‌التحصیلان است. دولت باید با کمک مجلس بسته اشتغال را در حل بحرانهای اجتماعی ارائه دهد و پاسخی شایسته در این باره داشته باشد.

حبیبی در پایان با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که پرچم لااله الا الله بر فراز قلل رفیع جهان برافراشته شود و طواغیت زمان با غلبه مستضعفین بر مستکبران عالم نابود شوند.

وی همچنین یاد شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ را گرامی داشت و برای علو درجات آنها دعا کرد.

آقای حبیبی آغاز ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به ایشان و به خبرگان محترم و به ملت بزرگ ایران تبریک گفت و از خدای متعال مزید توفیقات معظم له را از حضرت احدیت مسئلت نمود.

201/201

کد خبر: 648720

وب گردی

وب گردی