طه هاشمی در نقطه صفر مرزی: دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در تببین ابعاد دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو و پیشقدم در زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، ابعاد مختلف دفاع مقدس  و دفاع جانانه ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی با حضور در نقطه ایثار یادمان شهدای قلاویزان مهران و دیدگاه قلاویزان ( سنگر صدام ) واقع نقطه صفر مرزی ضمن ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی و قرائت فاتحه بر مزار شهید گمنام این منطقه عملیاتی گفت: جنگ تحمیلی سند افتخار ملت ایران در دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم بعثی و همه قدرتهای استکباری بود.

وی با برشمردن شجاعت و رشادت ملت ایران در طول دوران دفاع مقدس گفت: در طول 200سال اخیر در هر جنگی که بر ایران تحمیل می کردند، بخشی از ایران جدا می شد و تنها در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بود که علیرغم کمک و پشتیبانی تمام قدرتهای بزرگ، به رژیم بعثی، ملت ایران با اراده وایمان به خدا و رهبری بی بدیل امام راحل در جنگ پیروز شد.

وی در ادامه به "دیدگاه قلاویزان" معروف به "سنگر صدام" اشاره کرد و گفت: الان من در جایی قرار دارم که یک روزی صدام در کنار شاه اردن به شهر مرزی مهران دوربین می انداخت، اما امروز من با غرور در جایی ایستاده ام که حاصل پایمردی و برکت خون شهدا است که با از خودگذشتگی پیروزی در جنگ را رقم زدند و ما اعلام می کنیم که هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل اراده ملت ایران بایستد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس در مقابل همه هجمه ها و توطئه هایی که علیه فرهنگ،غرور و عزت ملت ایران صورت می گیرد می ایستیم.

دکتر هاشمی بیان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده بی بدیل و قدم های بزرگ و اساسی دراین زمینه برداشته شده است.

وی هدف از سفر به مناطق جنگی مهران و نقطه ایثار و یادمان شهدا را بررسی راه کارهایی که بواسطه آن بتوان تلاش بیشتر برای انتقال فرهنگ جبهه و جنگ به جامعه عنوان کرد و گفت: تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری جنگ و گردشگری مذهبی در این سفر گرفته شده است و این تصمیمات حتما برای منطقه واستان ایلام خیر و برکت به همراه دارد و برای دانشگاه آزاد اسلامی سند افتخار و تاکید بر تببین و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل آینده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به نقش مردم ایلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اضافه کرد : مردم ایلام پیش قراول در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی بوده اند.

دکتر هاشمی بیان کرد: در " مهران " بزرگی و افتخار آفرینی کاملاً حس می شود و متاسفانه رگه هایی از محرومیت در این منطقه مشاهده می شود که بایستی دولت به این منطقه بیشتر توجه کند و مهران نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی به نقش برجسته رسانه ها در بیان محرومیت ها و معرفی افتخارات جنگ و از آن مهمتر سختی هایی که این مردم در دوران دفاع مقدس در ایلام متحمل شده اند اشاره کرد و بیان کرد: رسان ها وظیفه ای اساسی و مهم در انتقال خواسته های مردم دارند و چشم امید مردم این منطقه به کسانی است که در برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها به توسعه این منطقه می اندیشند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد : در قوانین ما به بخش ایثارگران و خانواده شهداء توجه خوبی می شود که این یک وظیفه ملی است و قابل تقدیر اما از لحاظ جنبه جغرافیایی نیز باید به مناطقی مانند "مهران" که چهره ایثارگری دارد و در جنگ جانانه مقاومت کرده است توجه ویژه صورت گیرد و این یکی از وظایف مهم رسانه ها است.

نقطه ایثار و دیدگاه ایثار در منطقه عمومی قلاویزان مهران واقع شده است این منطقه یکی از مهمترین محورهای عملیاتی در دوران دفاع مقدس بوده است به طوریکه "سنگر صدام" در این منطقه واقع شده است که معروف به "دیدگاه صدام" است و گفته می شود به دلیل موقعیت استراتژیک شهر مهران و استان ایلام صدام ملعون از این سنگر شخصا برخی عملیات ها را مدیریت کرده است.

در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر هیات امنای استان ایلام، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ایلام ، جمعی از مدیران حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طه هاشمی را همراهی می کردند.

دکتر طه هاشمی روزهای شنبه و یکشنبه جهت شرکت در اختتامیه گردهمایی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی واحدهای غرب کشور و همچنین بررسی ساخت میهمان پذیر و مجتمع رفاهی جهت رفاه حال زوار عتبات عالیات به استان ایلام سفر کرده است.

20101

کد خبر: 648739

وب گردی

وب گردی