طه هاشمی خبر داد: مرکز گردشگری مذهبی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با راه‌اندازی مجتمع رفاهی و اقامتی برای زوار عتبات عالیات در شهر مهران، به مرکز گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی در غرب کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام دکتر سیدطه هاشمی که برای شرکت در سومین گردهمایی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی واحدهای غرب کشور در ایلام حضور دارد، بیان کرد: به‌زودی جلسه‌ای در سازمان مرکزی با دعوت از واحدهای سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌های مهم برگزار می‌شود که احداث و راه‌اندازی آنها هم ثواب دارد و هم برای واحدهای سرمایه‌گذار درآمدزاست.

هاشمی تصریح کرد: با مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مرکز گردشگری مذهبی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی شامل «مجتمع رفاهی» و «محل اسکان موقت» راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: استان ایلام و شهر مهران ظرفیت عظیمی برای فعال کردن گردشگردی مذهبی غرب کشور، جنوب کشور، مرکز کشور و حتی سراسر کشور دارند و محل مناسبی برای سفر به عتبات عالیات هستند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خدمات این طرح‌ها در ابتدا برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است که شامل 2 میلیون دانشجو، استاد، کارمند و خانواده آنان و 5 میلیون و 500 هزار فارغ‌التحصیل این دانشگاه است که بالغ بر 7 میلیون نفر می‌شود و در مراحل بعدی برای تمام کسانی است که به عشق امام حسین(ع) و زیارت عتبات عالیات به این استان سفر می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در شهر مهران شامل ساختمان اداری و زمین مناسب برای احداث پارکینگ، پمپ بنزین، مرکز انتقال زوار به عتبات عالیات و اقامت موقت بسیار مناسب است و می‌توان به زواری که به سمت کشور عراق سفر می‌کنند و حتی کسانی که از عراق به ایران می‌آیند، خدمات رسانی مطلوب صورت گیرد.

مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. مرز مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات است که همه ساله در ایام اربعین حسینی قرارگاه عاشقان حسینی است به طوری که بیش از 2 میلیون نفر در اربعین حسینی سال 94 از مرز مهران به سمت عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز در چندسال گذشته پیش‌قراول خدمات رسانی به زائران حسینی با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در شهر مهران و ایلام بوده است.

سومین گردهمایی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی واحدهای غرب کشور (ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان) روزهای شنبه و یکشنبه با حضور دکتر طه هاشمی و مدیران ستادی معاونت دانشجویی و فرهنگی در ایلام برگزار شد.

20101

کد خبر: 648771

وب گردی

وب گردی