اولاد قباد در گفت و گو با ایسکانیوز:به  رای نمایندگان مجلس احترام می گذاریم/ فراکسیون زنان را قوی تشکیل می دهیم

منتخب مردم تهران در مجلس دهم می گوید: اعضای فراکسیون امید با اینکه آقای عارف نتوانست به ریاست مجلس برسد اما به رای نمایندگان احترام می گذارد.

فریده اولاد قباد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به نتیجه انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال، مجلس دارای فرآیند دموکراتیک است و با رای نمایندگان آقای لاریجانی در رقابت با آقای عارف به ریاست مجلس رسید و ما به رای نمایندگان احترام می گذاریم.

این عضو فراکسیون امید همچنین در پاسخ به این سئوال که به نظر شما آیا در انتخابات هیئت رئیسه دائم شاهد تغییری خواهیم بود و به عنوان مثال آقای مطهری که تنها 4 رای کمتر از محمد دهقان برای نائب رئیسی دوم دارد می تواند جای او را بگیرد؟ گفت: قابل پیش بینی نیست و نمی توان در این باره به طور قطعی نظر داد اما احتمال نیز دارد که این اتفاق رخ دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چه برنامه ای برای تشکیل فراکسیون زنان با توجه به افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس دهم دارید، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که باون دارند تشکیل فراکسیون زنان است که ان شاء الله بتوانیم طرح ها و لوایحی که از مجلس قبل در حوزه زنان و خانواده مسکوت مانده را پیگیری کنیم.

اولاد قباد ادامه داد: باید بتوانیم طرح هایی با محوریت کار آفرینی برای بانوان آسیب دیده اجتماعی، سرپرست خانوار و بدسرپرست تهیه و برای تصویب آن ها در صحن علنی تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا فراکسیون زنان، فراکسیون باقی می ماند یا برای تاثیر گذاری بیشتر تبدیل به کمیسیون خواهد شد گفت: این پیشنهاد را یکی از همکاران مطرح کرده است که باید ببینیم نظر دوستان دیگر چیست و آیا می تواند رای بیاورد یا خیر اما اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع نشود و فراکسیون تبدیل به کمیسیون نشود فراکسیون با قوت و فعال تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.

204/201

کد خبر: 648807

وب گردی

وب گردی