آغاز ثبت نام کاردانی به کارشناسی از فردا/پذیرش بدون آزمون ۵۰ رشته

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: شرکت در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ از فردا سه شنبه ۱۱ خرداد آغاز می شود و تا سه شنبه ۱۸ خرداد ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین توکلی افزود: متقاضیان شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۵ می توانند به صورت اینترنتی از فردا سه شنبه ۱۱ خرداد نسبت به ثبت نام در این دوره ها اقدام کنند.

وی افزود: پذیرش دوره های کاردانی به کارشناسی به صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. در ۷۰ رشته پذیرش صورت می گیرد که از این تعداد ۵۰ رشته بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی و ۲۰ رشته با آزمون پذیرش دارند.

توکلی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصراً در یک رشته امتحانی متقاضی شوند.

وی افزود: داوطلبان می توانند با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ازطریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۳۰ هزار ریال (۲۳ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

وی گفت: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۴۶ هزار ریال (۴ هزار و ۶۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کنند.

توکلی افزود: با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی یادآور شد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۵ (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در بعد از ظهر روز جمعه ۲۲ مرداد برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبان رشته های با آزمون باید از در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ۱۹ تا ۲۱ مرداد با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی افزود: همزمان با ثبت نام برای شرکت در آزمون، تمامی داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش باآزمون و پذیرش بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته لازم است که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کد رشته های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های خود اقدام کنند.

جدول کدرشته امتحانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۵ (با آزمون )

جدول کدرشته امتحانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۵ (با سوابق تحصیلی)

20101

کد خبر: 648843

وب گردی

وب گردی