واکنش ولایتی به انتخاب رئیس مجلس: لاریجانی نشان دادکه لیاقت لازم در اداره درست قوه مقننه را دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخاب رئیس هیئت ریسه مجلس دهم گفت: قوه مقننه قوه بسیار مهمی است، لاریجانی طی دو دوره گذشته در مجلس نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدوارم که در این دور هم ایشان موفق باشند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران و در حاشیه دیدار با علمای اهل سنت مالزی و هندی در رابطه با عملیات فلوجه در عراق گفت: کارهای مهم، ارزشمند و استراتژیکی در فلوجه در حال انجام است و مقدمات حکایت از این دارد که دولت و ملت عراق بر تروریست ها پیروز خواهند شد.

او ادامه داد: انشالله فلوجه که ارزش بسیار مهمی از لحاظ استراتژیکی دارد از زیر اشغال تروریست ها ازاد خواهد شد و این پیروزی بزرگی برای دولت و ملت عراق خواهد بود؛ امیدواریم این آزادی به زودی کامل شود. پیشایش این حرکت بسیار مهم را به دولت و مردم عراق تبریک می گوییم.

او ادامه داد: قطعا عملیات فلوجه مقدمه ای خواهد بود برای آزادی موصل و قسمت هایی که در اشغال تروریست ها قرار دارد.

عربستان موظف است تسهیلات لازم در زمینه امنیت جانی حجاج را فراهم کند

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حج بیان کرد: حج یک عمل عبادی و سیاسی است اما عربستان سعودی یک وظیفه ای دارد که به آن عمل نمی کند و آن حس حفاظت از حرمین شریفین، حجاج و مهمانان بیت الله است و در سال گذشته نشان دادند کفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارند.

او با تاکید بر این که عربستان باید در بحث حج به گونه ای عمل کند که حجاج بتوانند اعمال عبادی خود را انجام دهند بیان کرد: عربستان باید تسهیلات لازم را در این زمینه فراهم کند و البته امنیت جان زائرین محفوظ باشد؛ آنها مهمانان خدا هستند و بارفتاری که سعودی دارد به هیچ وجه برخورد آنها با مهمانان زائران تناسخ ندارند و سعودی ها آنچه که باید انجام دهند رفتار نمی کنند.

ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جز در صورتی که امنیت حجاج حفظ شود به طور دیگری راضی نخواهد شد که حجاج ایرانی به سفر حج بروند و بدون تردید اهتمام لازم را مسوولان در این زمینه خواهند داشت.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امیدواریم سعودی ها و ماموران حکومتی از رفتار گذشته خود دست بردارند و کاری کنند که در شان حجاج و زائران بیت الله باشند.

لاریجانی نشان داده که لیاقت لازم در اداره درست قوه مقننه را دارد

ولایتی با اشاره به انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم گفت: این نشانه دموکراسی واقعی در کشور ما است که مشارکت مردم با درصد بالا در انتخابات در دنیا کم نظیر بود و نمایندگان مجلس با یک اکثریت قاطعی به ریاست دکتر لاریجانی در مجلس رای دادند.

او افزود: لاریجانی طی دو دوره گذشته در مجلس نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدوارم که در این دور هم ایشان موفق باشند لذا قوه مقننه قوه بسیار مهمی است که به فرموده امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است.

فتنه گر اصلی در عراق سفارت سعودی

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به صحبت وزیر امور خارجه عربستان که ایران را مسبب فتنه مذهبی در عراق دانسته گفت: فتنه گر اصلی در عراق در حال حاضر سفارت سعودی و در گذشته هم آنها کارهایی انجام داده اند که جز در جهت ایجاد تضعیف و تفرقه در بین ملت عراق کار دیگری نبوده و آنها صرفا به دنبال تفرقه هستند.

او با تاکید بر این که حامیان اصلی تروریست ها در عراق سعودی ها هستند گفت: آنچه که موجب ایجاد مشکلات برای مردم عراق شده تحقیقات سعودی و حمایت از تروریست ها است.

نظارت بر برجام ادامه خواهد داشت

ولایتی در ادامه گفت: فعالیت هیات نظارت برجام ادامه خواهد یافت و انشالله نظارت های لازم انجام خواهد شد و آنچه که مهم است این است جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده و اما طرف مقابل در این رابطه اشکال تراشی می کند و آن طور که تعهد کردند رفتار نمی کنند.

ایران برای فعالیت های دفاعی خود از وزیر امور خارجه انگلیس اجازه نمی گیرد

ولایتی در واکنش به اظهار نظر وزیر خارجه انگلیس در مورد آزمایش موشکی ایران بیان کرد: برای کارهای دفاعی خود از کسی اجازه نمی گیریم از جمله وزیر خارجه انگلیس ؛ او شانی در این زمینه ندارد و گفته هایش هم ارزشی نخواهد داشت که ما برای دفاع از تمامیت ارضی و حقوق ملت ایران هر کاری که لازم باشد در چارچوب قوانین بین المللی انجام می دهیم.

او در ادامه افزود: کاری که انجام شده است در جهت عزت مردم ایران است و انگلیسی ها از گذشته به دنبال این بودند که امپراطوری شکست خورده ای که اکنون دارای قدرتی نیست در جهت یک نوع دلالی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا عمل کند و باید به آنها گفته شود که اکنون در قرن 21 قرار داریم و قرن 19 نیست و باید از گذشته عبرت بگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملت ایران هیچگاه نسبت به اتباع استعماری انگلیس چشم پوشی نمی کنند و زمانی که انگلیسی ها قدرت داشتند ملت ایران در مقابل آنها ایستادند.

در مقابل انگلیس ایستادند و حال که محلی از اعراب در بین کشورهای دنیا ندارند.

201/203

کد خبر: 648982

وب گردی

وب گردی