قیمت دلار در بازار ارز جهانی در پی سخنان جانت یلن، قوت گرفت در مقابل قیمت طلا برای نهمین روز متوالی با کاهش همراه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سخنان جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در خصوص امکان افزایش نرخ بهره در ماه های آتی موجب رشد قیمت دلار و همچنین افزایش شاخص ها در بازارهای آسیایی شد در حالی که بازارهای اروپایی نیز روند صعودی را در نخستین روز معاملاتی هفته آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت یوآن چین با بیشترین میزان افت در مقایسه با دلار نسبت به دو هفته اخیر رسید در حالی که قیمت سهام در بازارهای ژاپن با افزایش چشمگیری همراه شد و بازارهای اوراق بهادار در آمریکا و بریتانیا به دلیل تعطیلات رسمی روز یادبود، امروز فعالیتی نخواهند داشت.

در بازارهای جهانی، شاخص استاکس با تغییرات بسیار اندکی به معاملات ادامه داد در حالی که قیمت سهام شرکت Daimler تولیدکننده خودروهای بنز با افت شدید قیمت سهام همراه شد.

در ادامه، شاخص تاپیکس رشد 1.2 درصدی داشت در حالی که تصمیم ژاپن برای به تأخیر انداختن قانون وضع مالیات بر فروش تا سال 2019 میلادی توانست کمی بازار این کشور را از ریزش نجات دهد .

در چین، شاخص شانگهای با تغییرات اندکی به معاملات خاتمه داد در حالی که بورس هنگ کنگ با رشد 0.4 درصدی شاخص هنگ سنگ معامله شد.

401/602

کد خبر: 649087

وب گردی

وب گردی