50درصد هزینه های بیمارستانی، دارو و تجهیزات پزشکی است

معاون اجرایی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 30 تا 50 درصد از هزینه های بیمارستانی مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است که جراحی های مغز و اعصاب و ارتوپدی بیشترین هزینه را در این زمینه دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، نادر عسگری روز دوشنبه در جلسه شورای مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تجهیزات پزشکی و دارو در گردش مالی بیمارستان ها نقش مهمی دارند و این دو عامل در اقتصاد بیمارستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
او گفت: در سال جاری تشکیل کمیته ای با عنوان کمیته 'اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی' از سوی وزیر بهداشت با شرح وظایف آن ابلاغ شد که امیدواریم شاهد اثر بخشی این کمیته در اقتصاد بیمارستان ها باشیم.
او گفت: هر برنامه ای که برای اقتصاد بیمارستانی در نظر گرفته می شود باید در قالب برنامه های آموزشی مبتنی بر دانش، مهارت و نگرش باشد و در عرصه عمل نتایج آن بررسی شود.
عسگری، شناسایی وضعیت موجود و سرانه بستری در بیمارستان ها، کاهش هزینه ها، مدیریت برنامه ریزی، تجویز منطقی دارو، مدیریت تامین، مصرف بهینه مواد اولیه و تجهیزات مصرفی را از راهکارها و محورهای اقتصاد بیمارستانی دانست.
او با قدردانی از برنامه عملیاتی مشارکت های مردمی و مددکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این برنامه بسیار ارزشمند است و کمک خیرین برای توسعه سلامت باید در تمام جنبه ها مورد بررسی قرار گیرد.
معاون اجرایی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت : دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب برنامه ریزی گردشگری سلامت در کشور است و برنامه های آن باید به صورت ملی دنبال شود.
او ادامه داد: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای حمایت از برنامه های گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و توسعه آن در سطح کشور به کار خواهد گرفت.
جلسه شورای مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف ارائه برنامه عملیاتی در حوزه درمان این دانشگاه با حضور معاونان پیشکسوت دانشگاه و همچنین مسئولان وزارتی مرتبط امروز در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.
105105

کد خبر: 649093

وب گردی

وب گردی