پاسخ معاون شهردار به تذکر عضو شورای شهر تهران:  گازانبر قالیباف در عملیات کربلای 5 عراق را قیچی کرد

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در خصوص نطق پیش از دستور یکی از اعضای شورای شهر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور غلامرضا انصاری، گفت: انصاری صحبت‌های سیاسی علیه مدیریت شهری را به عنوان نطق پیش از دستور در شورای شهر بیان کرد که البته به عنوان عضو شورای شهر اجازه صحبت کردن در هر زمینه‌ای را دارد؛ اما در میان صحبت‌هایش چهارالی پنج مطلب که تنها اتهام‌زنی به قالیباف بود را بیان کرد که بنده وظیفه دارم برای تنویر افکار عمومی این مسائل را پاسخ دهم.

او با بیان اینکه متاسفانه دولت نهم، دهم و حتی یازدهم با شهرداری تهران همکاری نمی‌کنند، افزود: با این حال شهرداری تهران این جسارت و قدرت را دارد که به خدمت‌رسانی به مردم ادامه دهد و هیچ پروژه‌ای طی 10 سال گذشته به دلیل عدم همراهی دولت روی زمین نمانده است و شما می‌بینید که با وجود عدم پرداخت سهم دولت از سوی مسئولان در حوزه حمل و نقل همچنان مترو و اتوبوس فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری معطل دولت نمی‌ماند، افزود: دولت گذشته با جسارت می‌گفت که به شهرداری کمک نمی‌کند و دولت فعلی نیز با خنده می‌گوید که پول نمی‌دهد و هیچگاه از این موضوع شکایت و گلایه نکردیم.

امانی با بیان اینکه قالیباف کار سیاسی نمی‌کند و شهر تهران را با 11 میلیون نفر جهادی اداره می‌کند، گفت: تهران شهر غریبی است اما با دست خالی سعی داریم این شهر را از غربت خارج کرده و شما می‌بینید که خارجیانی که به تهران می‌آیند از این همه شکوه تهران تعجب می‌کنند.

او با انتقاد از حاشیه‌سازی سخنان قالیباف در برنامه طنز دکتر سلام و مطرح شدن دوباره کلمه گاز انبر قالیباف، گفت: برنامه دکتر سلام طنز بود و قالیباف اول با خود و بعد با دولت نهم، دهم و یازدهم شوخی کرده است و جالب است اصلاح‌طلبانی که ادعای توسعه سیاسی دارند از این برنامه طنز و کلمه نمی‌گذرند.

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران افزود: گازانبر قالیباف در عملیات کربلای 5، 4 و ... بود که یگان زرهی عراق را قیچی کرد و من به عنوان سرباز قالیباف افتخار می‌کنم که با نوک گازانبر یگان صدام را دور زدیم.

امانی با بیان اینکه قالیباف هیچگاه دستور حمله گازانبری نداد و آن کسانی که پیشنهاد حمله گازانبری را داده‌اند مردم آنها را می‌شناسند و اسنادش در شورای عالی امنیت ملی موجود است و این از نجابت قالیباف است که چیزی در این خصوص نمی‌گوید، گفت: اعضای شورای شهر از سخنان قالیباف در شورای عالی استان‌ها در مورد باج‌دهی ناراحت هستند اما باید بگویم که سخنان قالیباف توهین نبوده و اشتباه برخی رسانه‌ها بوده است که ابتدا و انتهای حرف‌های او را زده و تنها این قسمت را عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، سخنان امانی که به اینجا رسید حکیمی‌پور شروع به اعتراض کرد که دقایقی جلسه شورای شهر به حاشیه کشیده شد و سروری و پیرهادی با انتقاد از حکیمی‌پور و انصاری عنوان کردند که خودتان نطق سیاسی دارید و حالا به پاسخ سیاسی ایراد می‌گیرید؟!

نهایتا با میانجگری مهدی چمران رییس شورای شهر تهران امانی از بیان توضیحات در خصوص جلسه روز پنجشنبه قالیباف و سخنانش در مورد باجگیری صرف‌نظر کرد چرا که چمران عنوان کرد شخصا در این جلسه بوده و توضیحاتی را در خصوص صحبت‌های قالیباف ارائه می‌کنم.

او با اشاره به حادثه پارک کوهسار، گفت: زمانی که قالیباف متوجه این موضوع شد سریعا دستور رسیدگی به این پرونده را داد و حتی شهردار ناحیه و ... از کار برکنار شدند و پیمانکار به قوه قضاییه معرفی شد و هر حکمی که دادگاه بدهد شهرداری سر خم فرود می‌آورد.

امانی با بیان اینکه سالیانه تصادف جاده‌ای 18 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند اما کسی صدایش در نمی‌آید، گفت: ما 2500 پارک در شهر داریم که در طول 10 سال اخیر خون از دماغ کسی در این پارک‌ها نیامد و باید بگویم که مادر فاطمه این کودک را گم کرده و به کلانتری گزارش داده است و بعد با دیدن دمپایی روی آب متوجه غرق شدن دخترش می‌شود و جالب است بدانید که دیروز در دادگاه که شهردار ناحیه در آن شرکت کرده است فرضیه جدیدی مطرح شده که آیا پمپ آب می‌توانسته با بدن این کودک این کار را کند؟!

20103

کد خبر: 649292

وب گردی

وب گردی